Bladet Vi Menn fornyer seg og Vi Menn-piken blir historie!

Vi Menn ble lansert i 1951, og Vi Menn-piken har vært et fast innslag i bladet siden 70-tallet. I starten som hovedblikkfang på forsiden, til bladet i 2014 tonet ned denne spalten til et frimerkestort bilde. Nå er tiden kommet for å avvikle fenomenet Vi Menn-piken.

Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann.

- Våre leserundersøkelser viser at Vi Menn-leseren ønsker at vi skal bruke våre journalistiske ressurser på å lage spennende leseropplevelser, gode reportasjer, aktualitetssaker og underholdning. Dette er våre satsningsområder, og i tråd med dette avvikler vi Vi Menn-piken, sier målgruppesjef Lars Erik Oterhals.

Han mener avviklingen er en naturlig utvikling av bladet og tror ikke pike-spalten vil være et stort savn for leserne.

- Vi Menn er Norges eneste ukeblad for menn med 2,4 millioner solgte eksemplarer årlig. Bladet skal fortsatt være et fristed for menn, men vi lytter til våre trofaste kjernelesere og justerer hele tiden merkevaren for å tilby leserne innhold de bryr seg om.

- Våre lesere kjenner Vi Menn som et reportasje- og aktualitetsmagasin. Reportasjer fra hele verden, avsløringer om offentlig sløsing og historiske dokumentarer er innhold som scorer svært godt i våre leserundersøkelser. Dette skal vil fortsette å levere på menn sine premisser i mange år fremover.

Vi Menn utgir også bladene Vi Menn Båt, Vi Menn Bil og Vi Menn Bobil, samt bilag om norsk og engelsk fotball. Den digitale tjenesten Vi Menn Pluss er også en del av Vi Menn-universet.

- Vårt fokus er målgruppen mann. Vi skal lage godt innhold til målgruppen der de er, enten vi møter våre brukere på print, digitale flater eller i podkast, avslutter Oterhals.

Kontakt:

Lars Erik Oterhals, målgruppesjef Mann, Mob +47 411 05 393

Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann.