Story House Egmont

Bladet Vi Menn fornyer seg og Vi Menn-piken blir historie!

Del
Vi Menn ble lansert i 1951, og Vi Menn-piken har vært et fast innslag i bladet siden 70-tallet. I starten som hovedblikkfang på forsiden, til bladet i 2014 tonet ned denne spalten til et frimerkestort bilde. Nå er tiden kommet for å avvikle fenomenet Vi Menn-piken.
Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann.
Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann.

- Våre leserundersøkelser viser at Vi Menn-leseren ønsker at vi skal bruke våre journalistiske ressurser på å lage spennende leseropplevelser, gode reportasjer, aktualitetssaker og underholdning. Dette er våre satsningsområder, og i tråd med dette avvikler vi Vi Menn-piken, sier målgruppesjef Lars Erik Oterhals.

Han mener avviklingen er en naturlig utvikling av bladet og tror ikke pike-spalten vil være et stort savn for leserne.

- Vi Menn er Norges eneste ukeblad for menn med 2,4 millioner solgte eksemplarer årlig. Bladet skal fortsatt være et fristed for menn, men vi lytter til våre trofaste kjernelesere og justerer hele tiden merkevaren for å tilby leserne innhold de bryr seg om.

- Våre lesere kjenner Vi Menn som et reportasje- og aktualitetsmagasin. Reportasjer fra hele verden, avsløringer om offentlig sløsing og historiske dokumentarer er innhold som scorer svært godt i våre leserundersøkelser. Dette skal vil fortsette å levere på menn sine premisser i mange år fremover.

Vi Menn utgir også bladene Vi Menn Båt, Vi Menn Bil og Vi Menn Bobil, samt bilag om norsk og engelsk fotball. Den digitale tjenesten Vi Menn Pluss er også en del av Vi Menn-universet.

- Vårt fokus er målgruppen mann. Vi skal lage godt innhold til målgruppen der de er, enten vi møter våre brukere på print, digitale flater eller i podkast, avslutter Oterhals.

Kontakt:

Lars Erik Oterhals, målgruppesjef Mann, Mob +47 411 05 393

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann.
Lars Erik Oterhals, målgruppesjef for området mann.
Last ned bilde
Last ned bilde

Dokumenter

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye