Black Debbath introduserer Age of Kørka

"Age of Kørka" er ny plate fra Norges fremste (og eneste) politisk-satiriske humor-tungrockband, Black Debbath. Tilgjengelig på vinyl og i alle strømmetjenester fra fredag 23. september. En omfattende Norgesturné starter 13. oktober.
Artwork "Age of Kørka"

Kørken går!

Black Debbath inntar like godt rollen som hobby-dommedagprofeter på sitt nye album, “Age of Kørka”, som kommer i september. Ulike endetidstegn belyses, og den underliggende røde tråd er som følger: “hvordan har det seg at vi mennesker er mer utviklet og opplyste enn noen gang, men samtidig mer lettpåvirkelige, mer forfengelige og generelt litt tjukkere i hue?” Et motsetnings-sett som ikke skulle være mulig! Har evolusjonen så og si slått kontra? Har Ikaros (uttales med pomp) flydd for nær kunnskapens og utviklingens sol? Er vi i ferd med å bli brødgjøks? Er det hybris? Er det Babels tårn all over again? Er det Gud sjæl som griper inn? Kanskje Satan? Er det kaptein Sabeltann? Intranet?

Joda, vi kørker oss sakte men sikkert inn i undergangen, men det må også være lov å ha litt hummør midt oppi det hele a, hæ? Det må være lov å peke litt nese, flire og skratte mens skuta går ned!? På sin niende plate er Black Debbath orkesteret som spiller og underholder mens skipet som ikke kan synke går ned med mann og mus. Tungrockens Titanic. Stonerrockens Tirpitz. Heavyrockens Hindenburg.

Ta på groovy flytevest og bli med på seilasen.

Plate etterfølges selvfølgelig av en landsdekkende turne, en slags signingsferd der målet er å etterlate enhver bygd og by litt mer kørka enn den var fra før.
Full turnéoversikt finnes vedlagt og på internett.
For eksempel Kørkbook.

Artwork "Age of Kørka"
Turnéoversikt

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sony Music Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.