Bjørn Ivar Moen ansatt som administrerende direktør i Telenor Sverige

Allentes administrerende direktør blir leder for Telenors svenske virksomhet fra 1. oktober.

Bjørn Ivar Moen tiltrer som administerende direktør i Telenor Sverige 1. oktober. Allentes finansdirektør Jonas Gustafsson overtar som administrerende direktør i Allente fra 1. juli 2021.

– Bjørn Ivar kjenner Telenor godt, og med sin sterke kommersielle teft, energiske lederstil og solide leder- og styreerfaring er han rett person til å stå i spissen for Telenor Sveriges reise tilbake til vekst. Jeg er sikker på at han vil levere i tråd med selskapets strategi og bygge videre på det gode arbeidet Kaaren Hilsen har gjort de siste årene for å styrke Telenor Sveriges posisjon som en av de ledende aktørene i det svenske markedet, sier Jukka Leinonen, konserndirektør i Telenor ASA med ansvar for Norden.

Moen har solid bransjeerfaring fra mer enn 20 år i ulike roller i Telenor, inkludert stillinger som administrerende direktør i Telenor Broadcast og Canal Digital og konstituert konsernsjef i Telenor Norge. Han har også styreerfaring fra selskaper innen blant annet telekomdistribusjon.

– Jeg ser virkelig frem til å starte i rollen som administrerende direktør i Telenor Sverige. Selskapet har en svært spennende og bred portefølje innen mobil, fastnett og TV, med enormt potensiale. Jeg gleder meg til å utvikle dette videre sammen med hele Telenor Sverige-teamet, slik at vi skaper best mulig kundeverdi og tar en tydelig posisjon i det svenske markedet. Det har vært en fantastisk opplevelse å være del av etableringen av Allente. Selskapet har gjort en ekstraordinær jobb for oppnå betydelige synergier, og det er i gode hender i det neste fase av selskapets utvikling starter, sier Bjørn Ivar Moen.

Pressekontakt:

Tormod Sandstø, Informasjonssjef, Telenor ASA
+47 90 94 32 15 | Tormod.Sandsto@telenor.com

Telenor Sverige AB er en fullserviceleverandør  av telekommunikasjonstjenester  med  mobilnett  som dekker 99,9 prosent av  Sveriges befolkning. Telenor Sverige  har 2,7 millioner mobilabonnenter, omtrent 700.000 fiber- og bredbåndskunder og 500.000 TV-kunder. Telenor Sveriges omsetning utgjør om lag 12 milliarder svenske kroner (2020) og selskapet har rundt 1.700 ansatte.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Det nye selskapet har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og NENT Group.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire

Mohawk Industries Reports Q2 Results29.7.2021 22:10:00 CEST | Press release

CALHOUN, Ga., July 29, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mohawk Industries, Inc. (NYSE: MHK) today announced 2021 second quarter net earnings of $336 million and diluted earnings per share (EPS) of $4.82. Adjusted net earnings were $310 million, and EPS was $4.45, excluding restructuring, acquisition and other charges. Net sales for the second quarter of 2021 were $3.0 billion, up 44% as reported and 38% on a constant currency and days basis. For the second quarter of 2020, net sales were $2.0 billion, net loss was $48 million and diluted loss per share was $0.68, adjusted net earnings were $26 million, and EPS was $0.37, excluding restructuring, acquisition and other charges. For the six months ending July 3, 2021, net earnings and EPS were $573 million and $8.18, respectively. Net earnings excluding restructuring, acquisition and other charges were $556 million and EPS was $7.94. For the 2021 six-month period, net sales were $5.6 billion, an increase of 30% versus prior year as reported or 23

Sinch AB (publ): Sale of warrants from long term incentive program in Sinch AB (publ)29.7.2021 18:15:00 CEST | Press release