Bjørn Fornes gjenvalgt i ledelsen til EL og IT Forbundet

Bjørn Fornes, bosatt i Tromsø, ble i helgen gjenvalgt som leder av forhandlingsavdelingen i EL og IT Forbundet.

Foto: EL og IT Forbundet

Dette skjedde på landsmøtet i helgen. Fornes er dermed en del av toppledelsen i forbundet i fire nye år.

- Jeg takker for tilliten, og ser fram til å jobbe for våre medlemmers lønns- og arbeidsvilkår og et trygt og godt arbeidsliv i Norge, sier Fornes.

EL og IT Forbundet er et LO-forbund for ansatte innen energi, el-installasjon og IKT, og har over 38 000 medlemmer.

Foto: EL og IT Forbundet

Streikeklare elektrikere krever reelle forhandlinger, ikke ultimatumer.17.9.2020 16:39:41 CESTPressemelding

Over 5.500 elektrikere i nesten 100 bedrifter er klare til streik når EL og IT Forbundet møter Nelfo til mekling på mandag. Det er lønns- og arbeidsvilkårene til drøyt 13.000 elektrikere som står på spill – Vi forventer at Nelfo legger fra seg ultimatumene sine, og heller prøver å finne løsninger. Hvis ikke så blir det streik fra onsdag, sier forhandlingsleder Jan Olav Andersen.