Bjarne Benjaminsen fast ansatt i Lofot-Tidende

Bjarne Benjaminsen (42) overtar som ansvarlig redaktør og daglig leder i Lofot- Tidende på permanent basis. Han har vært konstituert i stillingen siden mai.
Bjarne Benjaminsen, Lofot-Tidende

– Jeg er beæret over tilliten, og gleder meg til å ta Lofot-Tidende videre sammen med den flotte staben på huset. Vi er en ivrig gjeng her med mange idéer til hvordan vi kan sette dagsorden i lokalsamfunnet og tilby godt lesestoff. Det blir ei spennende tid framover. Først og fremst skal vi fortsette å være til for leserne våre, som fortjener ei lokalavis å kjenne seg velkommen i, sier den nye redaktøren i avisa.

Bjarne Benjaminsen har vært ansatt i Lofot-Tidende på Leknes siden 2018. Før det har han vært knyttet til avisa som frilanser. Han har også en fortid som journalist i Lofotposten.Den nye redaktøren i Lofot-Tidende er master i filosofi og lektor med tilleggsutdannelse. Benjaminsen har også forfatterbakgrunn.

Styreleder Renate Slettli Nymo sier hun er meget tilfreds med ansettelsen av Bjarne Benjaminsen.

– I den perioden han har vært konstituert i stillingen har han vist hvilke egenskaper han har til å lede virksomheten. Han er engasjert, en god lagbygger og brenner for dekningsområdet til Lofot-Tidende. Med Bjarne ved roret sammen med den flotte gjengen, er jeg helt sikker på at avisa har gode muligheter til å videreutvikle seg og innta nye posisjoner i sitt område, sier hun.

Bjarne Benjaminsen, Lofot-Tidende