Billie Eilish slipper "Therefore I Am" med selvregissert musikkvideo

Grammy-vinnende Billie Eilish er ute med sin nye singel "Therefore I Am".

Hør låten HER!

Låten akkompagneres av en selvregissert musikkvideo, se den her.

Debutalbumet When We All Fall Asleep Where Do We Go? har strømmet over svimlende 150 millioner ganger i Norge, og er sertifisert 7 x Platina.

Billie har to nummer én singler, og fire topp ti låter på singellisten, og til å toppe det hele har ti av låtene på albumet passert godt over Platina.

Den unge stjernen holder seg opptatt og følger opp sin banebrytende livestreamkonsert med opptredener på American Music Awards søndag 22. november og på iHeart Radio Jingle Ball 2020 10. desember.

Engelsk pressemelding:

Five-time GRAMMY Award-winning Darkroom/Interscope Records artist Billie Eilish has released her new single titled ‘Therefore I Am.’The track comes with an official music video also directed by the 18-year-old, and was shot in a deserted Glendale Galleria shopping mall, a familiar stomping-ground for Billie during her early teen years.

Watch the official music video for ‘Therefore I Am’ HERE.

‘Therefore I Am’ follows a busy few months of writing, recording and campaigning, since returning to the public arena earlier this year with a powerful live performance for the Democratic National Committee of her song ‘my future’ [watch HERE]. Last month, Billie Eilish also performed her first ever groundbreaking global live stream. WHERE DO WE GO? THE LIVESTREAM incorporated state-of-the-art XR technology, bringing music fans from all over the world together for a fully immersive virtual experience. Using multiple cameras, angles and 3D environments, viewers were able step inside Billie’s world, as she performed a fully live set for what was truly an unprecedented virtual experience. The pre-show featured exclusive content, giveaways, trivia and voting PSA’s from special guests.

The official music video for ‘Therefore I Am’ made its broadcast premiere on MTV Live, MTVU and on the Viacom Times Square billboard.

On Sunday, November 22, Billie Eilish will take the stage for a worldwide premiere performance of ‘Therefore I Am’ at the American Music Awards, where she is nominated for two awards; Favorite Artist - Alternative Rock and Favorite Social Artist. The show will broadcast live at 8PM EST/ PST on ABC.

On December 10, Billie Eilish will be performing live on iHeartRadio’s Jingle Ball 2020. The show will be carried live on over 90+ iHeartRadio CHR stations and as a live video stream on The CW app and CWTV.com on Thursday, December 10, beginning at 6PM PT / 9PM ET.

“Billie Eilish: The World’s A Little Blurry," the highly anticipated documentary feature filmdirected by award-winning filmmakerR.J. Cutler(“Belushi,” “The September Issue,” “The War Room”) will premiere in theaters and onApple TV+ inFebruary 2021.

Billie Eilishreleased her groundbreaking debut album“WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?”in 2019 and wonBest New Artist,Album of the Year, Record of the Year,Song of the Year,andBest Pop Vocal Album at this year’s62nd Grammy® Awardsin January, followed by her rousing performance ofThe Beatles’ ‘Yesterday’ at the92nd Oscars®. This year also saw 18-year-old Eilish release her internationally hailed officialJames Bond theme song "No Time To Die," for the forthcomingMGM/Eon Productions James Bond Motion Picture.

‘Therefore I Am’ is out everywhere now.

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Shawn Mendes og selveste Justin Bieber slipper et stjernesamarbeid! I dag er Shawn Mendes klar med “Monster” med Justin Bieber, andre singel fra det kommende albumet Wonder. Superstjernene har også laget en tilhørende musikkvideo sammen. Hør låten HER! Se musikkvideoen HER! “Monster” er produsert av Frank Dukes, som blant annet har produsert hits for The Weeknd, Post Malone, Drake og Camilla Cabello. Musikkvideoen er regissert av Colin Tilley, som også sto for regien på Justin Bieber og Chance The Rappers "Holy" tidligere i år. Shawn Mendes slipper sitt fjerde album, Wonder, 4. desember. 22-åringen, som ble oppdaget via appen Vine, slo gjennom med låten "Stitches" og albumet Handwritten i 2015 og har siden samlet opp nesten 300 millioner streams bare i Norge. I fjor slapp han "Señorita" med Camilla Cabello, som var årets tredje mest strømmede låt i Norge. Albumet Wonder følger opp tre #1-album, tre album som har solgt til Platina, og over 11 sin