Biliabolaget Ecris får utmärkelsen Årets innovation för sin metod att återvinna litiumjonbatterier

Ecris är ett företag inom Bilia-familjen och en del av Bilia Reuse, som utvecklar metoder för bilåtervinning. Företaget är en världsledande aktör inom sin nisch när det gäller renovering av produkter till fordonsindustrin och fick utmärkelsen Årets innovation för sin metod att återvinna litiumjonbatterier med sitt energilager E-CUBE.

De närmaste åren förväntas elbilsmarknaden att växa snabbt, vilket gör att antalet kasserade litiumjonbatterier kommer att öka. Om batterierna rekonditioneras och återanvänds har de ofta mer än hälften av sin livslängd kvar, vilket ger en stor miljövinst mot att ersätta dem med nytillverkade batterier.

Magnus Ramfelt, VD Ecris AB, kommenterar:
”Energilagret E-CUBE kan styra och använda de flesta biltillverkarnas batterier till ett konkurrenskraftigt pris. Det känns roligt att det arbetet som jag och mina kollegor Ove Sers och Fredrik Stigebrandt startade för fyra år sedan nu bär frukt. Det känns bra att kunna dra sitt strå till stacken i hållbarhetsfrågan”.

Utmärkelsen Årets innovation belönar kreativa idéer som omsätter nya möjligheter i praktiken. Priset delades ut av Jönköping Science Park och Almi, till ett företag som med ny teknik, hög ambition och drivkraft visat på god tillväxtpotential.

Göteborg den 4 mars 2021

Bilia AB (publ)

För information vänligen kontakta:
Magnus Ramfelt, VD Ecris AB, 010-497 59 71, magnus.ramfelt@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se
Anders Rydheimer, Director Communication & Business Development, 010-497 07 99, anders.rydheimer@bilia.se

Fakta om Ecris

Ecris startade som ett forskningsprojekt med Volvo Personvagnar, Stena Metall och Jönköpings Bildemontering som huvudintressenter. Syftet var att konkretisera och utveckla innebörden av den vid tillfället nya lagstiftningen för bilåtervinning. Idag är Ecris en av världens ledande aktörer inom sin nisch när det gäller renovering av produkter till fordonsindustrin.

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har cirka 140 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia, Alpine samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia.

Bilia erbjuder nya och begagnade bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt kunderbjudande.

Bilia omsatte cirka 30 Mdkr år 2020 och hade cirka 4 700 anställda.

FRO - Notice of Annual General Meeting 202116.4.2021 22:15:00 CEST | Press release

Frontline Ltd. (the “Company”) announces that its 2021 Annual General Meeting will be held on May 26, 2021. A copy of the Notice of Annual General Meeting and associated information including the Company’s Annual Report on Form 20-F for 2020 can be found on our website at www.frontline.bm and attached to this press release. April 16, 2021 The Board of Directors Frontline Ltd. Hamilton, Bermuda This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act. Attachments FRO - Notice of Annual General Meeting 2021FRO - 2020 Annual Report on Form 20-F

Ageas announces the Ordinary and Extraordinary General Meetings of Shareholders of ageas SA/NV16.4.2021 17:40:00 CEST | Press release

Ageas announces the Ordinary and Extraordinary General Meetings of Shareholders of ageas SA/NV Since the quorum required for the Extraordinary General Meeting of Shareholders of 22 April 2021 will not be attained, ageas SA/NV is organising the Ordinary and Extraordinary Meeting of Shareholders (the "Meeting") on Wednesday 19 May 2021 at 10:30 a.m. The Meeting is being held at The Egg, Barastraat 175, 1070 Brussels, and is being organised in accordance with the Corona measures applicable on the day of the Meeting. Shareholders are advised to consult the Ageas website (www.ageas.com) for any additional information on this subject. If the current measures remain unchanged, it will not be permitted to physically attend the Meeting. In that case, registered shareholders who have indicated that they wish to vote online will be able to follow the Meeting via a webcast. They are invited to consult in advance the Ageas website, where the procedure to log in for the webcast will be published. Ag