Bilia utökar samarbetet med Alpine

Nu utökar vi samarbetet med det franska bilvarumärket Alpine genom att erbjuda försäljning och service på ytterligare två av våra Bilia-anläggningar. Alpine har som mål att bli ledande bland eldrivna sportbilar och till 2026 räknar man med att kunna erbjuda ett komplett modellprogram om tre helt eldrivna sportbilar.

Bilia är återförsäljare av Alpines bilar i Segeltorp i södra Stockholm sedan 2019, då varumärket introducerades på den svenska marknaden. Nu utökar vi samarbetet genom att erbjuda ytterligare två försäljnings- och serviceställen i Lund och Sisjön i Göteborg. Alpine siktar på att bli ledande bland eldrivna sportbilar och till 2026 räknar man med att kunna erbjuda ett komplett modellprogram om tre helt eldrivna sportbilar – en kompakt halvkombi, en SUV och en renodlad sportbil.

”Vi är mycket glada över förtroendet och möjligheten att utöka vår försäljning av Alpines innovativa sportbilar. Alpine-bilarna har fantastisk körprestanda och vi ser fram emot att göra Alpine mer tillgängligt än någonsin -  från dagens Nya A110 till det nya elbilsprogram som planeras till 2026” säger Mathias Nilsson, VD Bilia Personbilar AB.

”Alpine har alltid skådat in i framtiden, utan att förlora sin historia ur backspegeln. Varumärket spelar en viktig roll i Renault-koncernens utveckling de kommande åren – där Alpine står i centrum för innovationsarbetet och teknikutvecklingen. Dagens Alpine A110 är en unik produkt på marknaden och de kommande eldrivna modellerna kommer visa att elektrifieringen hör hemma även i sportbilssegmentet. Bredden av tillgångar från Formel 1-teamet till fabriken i Dieppe, ger märket ett utgångsläge få förunnat. Alpines moderna resa i Sverige började tillsammans med Bilia och nu fortsätter vi gemensamt in i framtiden. Dessa två nya anläggningar är ett logiskt steg för att göra Alpine mer tillgängligt än någonsin” säger Thomas Holm, Sverigechef Renault Group.

Göteborg den 15 mars 2022

Bilia AB (publ)

För information vänligen kontakta:
Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Bilia har cirka 150 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Mercedes, Renault, Lexus, MINI, Porsche, Nissan, Dacia, Smart och Alpine samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota, Mercedes, Nissan och Dacia och lastbilar av märket Mercedes.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte cirka 35 mdkr år 2021 och hade cirka 5 300 anställda.

PRESS RELEASE: NACON:  CARANTS*! DRAW CLOSER AND SEE THE FIRST IMAGES OF GREEDFALL 218.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

CARANTS*! DRAW CLOSER AND SEE THE FIRST IMAGES OF GREEDFALL 2 Lesquin, 18 May 2022 – After the success of GreedFall, with over 2 million copies sold, NACON and the development studio Spiders are pleased to announce a new game: GreedFall 2. Continuing the winning formula of the first game, GreedFall 2 is an RPG that focuses on story and player choice but also includes new gameplay in the form of more tactical combat and revisits the unique universe created by its predecessor. The story starts three years before the events of the first game and the adventures of De Sardet. This time you play as a native of Teer Fradee, uprooted by force from your island and taken to the continent of Gacane, where the colonists are from. In this old world ravaged by war and scarred by the Malichor plague and the political scheming of the different factions, you must regain your freedom and control of your own destiny. Using diplomacy, cunning or combat, as well as help from allies you make, it's up to you

Millicom announces the terms of its rights offering18.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN WHOLE OR IN PART, IN OR INTO AUSTRALIA, CANADA, HONG KONG OR SINGAPORE OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL OR WOULD REQUIRE ADDITIONAL DOCUMENTS TO BE PREPARED OR REGISTERED OR REQUIRE ANY OTHER ACTIONS TO BE TAKEN. PLEASE REFER TO “IMPORTANT INFORMATION” AT THE END OF THIS PRESS RELEASE. Millicom announces the terms of its rights offering Luxembourg, May 18, 2022 – The board of directors of Millicom International Cellular S.A. (“Millicom”, the “Company” or “we”) has today, making use of the authorization provided for in the Company’s articles of association, resolved on a rights offering (the “Rights Offering”) granting preferential subscription rights to existing holders of sharesand Swedish Depositary Receipts (“SDRs”) to subscribe for up to 70,357,088 shares in aggregate (including in theform of SDRs) and hereby announces the terms of the Rights Offering.

AB Klaipėdos nafta (KN) will hold an Investor Conference Webinar to introduce unaudited financial results for the three months of 202218.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

KN invites shareholders, investors, analysts, and other stakeholders to join its investor conference webinar scheduled on the May 27th of 2022 at 9.00 am (EET). The presentation will be held in English. The webinar will be hosted by KN Chief Executive Officer Darius Šilenskis and Chief Financial Officer Mindaugas Kvekšas who will introduce the performance and unaudited financial results of KN for the three months of 2022. After the presentation investors are welcome to ask questions. Due to limited webinar time, we encourage participants to send their questions before the webinar until May 25th to emilija.ivanauskaite@nasdaq.com How to join the webinar? To join the webinar, please register via following link:https://nasdaq.zoom.us/webinar/register/WN_aVz8e35rRqO1UC5O3WBp4AYou will be provided with the webinar link and instructions how to join successfully. When joining the webinar for the first time, you will be asked to download the plug-in which will take only few seconds. In case pl

Sampo plc’s share buybacks 17/05/202218.5.2022 07:30:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18/05/2022 at 08:30 am Sampo plc’s share buybacks 17/05/2022 On 17/05/2022 Sampo plc (business code 0142213-3, LEI 743700UF3RL386WIDA22) has acquired its own A shares (ISIN code FI0009003305) as follows: Sampo plc’s share buybacksAggregated daily volume (in number of shares)Daily weighted average price of the purchased shares*Market (MIC Code)28,56046.33AQEU41,30446.31CEUX10,74946.33TQEX61,23946.32XHELTOTAL141,85246.32 *rounded to two decimals On 30 March 2022, Sampo announced a share buyback programme of up to a maximum of EUR 250 million in compliance with the Market Abuse Regulation (EU) 596/2014 (MAR) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052. The programme, which started on 31 March 2022, is based on the authorization granted by Sampo's Annual General Meeting on 19 May 2021. After the disclosed transactions, the company owns in total 4,961,994 Sampo A shares representing 0.92 per cent of the total number of shares in Sampo plc. Details