Bilia och Porsche Sverige stärker samarbetet genom nyetablering av Porsche Center i Kristianstad

Bilia bedriver idag försäljning och service från den tyska sportbilstillverkaren Porsche på två Porsche Center i södra Sverige, i Malmö och i Helsingborg.

Tillsammans med Porsche Sverige förbereder vi nu nästa steg i expansionen av vårt samarbete genom att planera för en nyetablering och byggnation av ytterligare en anläggning för försäljning och service av Porsche i Kristianstad. I dagsläget finns det totalt elva Porsche Center i Sverige. Nya Porsche Center Kristianstad kommer att öka Bilias närvaro i regionen och möjliggöra ännu bättre service för nya och befintliga Porsche-kunder .

Per Avander, VD Bilia AB, kommenterar:
”Vi är mycket glada över att kunna fortsätta vår resa tillsammans med Porsche Sverige genom att etablera en helt ny fullserviceanläggning, i enlighet med Bilias One-stop-shop-koncept, för vår verksamhet inom Porsche-affären. Det innebär att Bilia även fortsättningsvis kommer att vara en stark representant för Porsche i den södra delen av Sverige.”

Reine Wermelin, Direktör Porsche Sverige, kommenterar:
”Vi är tacksamma för det fortsatta förtroende Bilia visar oss genom en sådan här investering. Porsche i Sverige har under flera år haft en stark försäljningsutveckling. Våra laddningsbara bilar, där försäljningsandelen nu passerat 60 procent, bidrar till ytterligare tillväxt. Därmed finns det ett behov av att fortsätta öka kapaciteten i återförsäljarnätet. Att Bilia etablerar Porsche Center Kristianstad bidrar till att vi kan se fortsatt positivt på framtiden.”

Göteborg den 13 april 2022

Bilia AB (publ)

För information vänligen kontakta:
Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Bilia har cirka 150 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Mercedes-Benz, Renault, Lexus, MINI, Porsche, Nissan, Dacia, Smart och Alpine samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota, Mercedes-Benz, Nissan och Dacia och lastbilar av märket Mercedes-Benz.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte cirka 35 mdkr år 2021 och hade cirka 5 300 anställda.

Ted Elvhage, Board member in Fingerprint Cards AB (publ), has sold shares due to private financial commitments19.5.2022 14:14:57 CEST | Press release

Ted Elvhage, Board member in Fingerprint Cards AB, has sold 975,000 shares in Fingerprints. “The reason for my sale of shares is private financial commitments. I have an unchanged strong belief in the company's future and plan to invest in Fingerprints again as soon as it is possible for me to do so,” comments Ted Elvhage. Link to PDMR transactions register. For further information, please contact: Investor Relations: +46(0)10-172 00 10, investrel@fingerprints.com Press: +46(0)10-172 00 20, press@fingerprints.com About Fingerprints Fingerprint Cards AB (Fingerprints) – the world’s leading biometrics company, with its roots in Sweden. We believe in a secure and seamless universe, where you are the key to everything. Our solutions are found in hundreds of millions of devices and applications, and are used billions of times every day, providing safe and convenient identification and authentication with a human touch. For more information visit our website, read our blog, and follow us on

GOGL – Q1 2022 Presentation19.5.2022 13:59:16 CEST | Press release

Please find enclosed the presentation of Golden Ocean Group Limited’s first quarter 2022 results for today’s webcast / conference call at 15:00 CET. Attend by Webcast: Use to the follow link prior to the webcast: https://edge.media-server.com/mmc/p/zgb9bp5w Attend by Conference Call: Applicable dial-in telephone numbers are as follows: International Dial-In: +44 (0) 2071 92 8338 United Kingdom Toll Free: 08002796619 Norway Toll Free: 800 56 865 US Toll-Free: +1 877 870 9135 The presentation material which will be used in the teleconference/webcast can be downloaded on www.goldenocean.bm and replay details will also be available at this website. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act Attachment Golden Ocean Q1 2022 - Presentation