Bilia har träffat avtal om att sälja återstående verksamhet i Tyskland

Bilia har ingått avtal om att sälja de återstående fyra BMW/Mini-anläggningarna i Tyskland till Autohaus Krah + Enders GmbH & Co. KG, en BMW-återförsäljare i Tyskland.

Försäljningen förväntas ske den 1 februari 2022 och resultera i en förlust om cirka 30 Mkr, vilken kommer att redovisas i fjärde kvartalet 2021. Verksamheten som avyttras i Tyskland redovisar en omsättning om cirka 800 Mkr och en operativ rörelseförlust om cirka 30 Mkr de senaste två åren.

Förlusten kommer att redovisas utanför det operativa rörelseresultatet, men kommer att belasta rörelseresultatet för det fjärde kvartalet 2021.

Göteborg den 10 januari 2022

Bilia AB (publ)

För information vänligen kontakta:
Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se
Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Mercedes, Renault, Lexus, MINI, Porsche, Nissan, Dacia, Smart och Alpine samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota, Mercedes, Nissan och Dacia och lastbilar av märket Mercedes.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte cirka 30 mdkr år 2020 och hade cirka 4 700 anställda.

Mainz Biomed and Dante Genomics Announce Full Commercial Availability of ColoAlert in Italy and the United Arab Emirates16.8.2022 09:01:00 CEST | Press release

– ColoAlert to be marketed through Dante’s extensive database and sold via its region-specific, ecommerce websites – BERKELEY, Calif. and MAINZ, Germany and NEW YORK, Aug. 16, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mainz Biomed N.V. (NASDAQ:MYNZ) (“Mainz'' or the “Company”), a molecular genetics diagnostic company specializing in the early detection of cancer, and Dante Genomics, a global leader in genomics and precision medicine, announced today the formal commencement of ColoAlert’s consumer commercial program in Italy and the United Arab Emirates (UAE). ColoAlert is Mainz’s flagship product, a highly efficacious and easy to use, at-home detection test for colorectal cancer (CRC) currently being commercialized across Europe and select international markets. With the ColoAlert test CE-IVD certified and patient collection kit CE marked to the latest IVDR requirements, ColoAlert will now be marketed through Dante’s extensive database and sold via Dante’s, region-specific, ecommerce websites. “This is

Cody Patrick Named OEM Direct Sales Manager for Nikkiso Clean Energy and Industrial Gases Group16.8.2022 09:01:00 CEST | Press release

TEMECULA, Calif., Aug. 16, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nikkiso Cryogenic Industries’ Clean Energy & Industrial Gases Group (“Group”), a part of the Nikkiso Co., Ltd (Japan) group of companies, is pleased to announce that Cody Patrick has been named OEM Direct Sales Manager for Nikkiso ACD, a part of the Cryogenic Pumps unit of Nikkiso’s Clean Energy & Industrial Gases Group. Cody is a graduate of Texas A&M College of Engineering’s Industrial Distribution program. The combination of his education and experience with Cryogenic pumps for the industrial gases market, make him well suited to assist with growing the U.S. market. He will manage and develop business strategies and opportunities as well as assist with the development of training and educational programs for the Group’s clients. Cody will be based in Houston and report to Ian Guthrie, Business Line Manager for the Group’s Cryogenic Pumps unit. “Given Cody’s enthusiasm and understanding of the cryogenic pumps market we are excited t

Ahold Delhaize share buyback update16.8.2022 08:00:00 CEST | Press release

Zaandam, the Netherlands, August16, 2022 – Ahold Delhaize has repurchased 254,408 of its common shares in the period from August 8, 2022 up to and including August 12, 2022. The shares were repurchased at an average price of € 27.21 per share for a total consideration of € 6.9 million. These repurchases were made as part of the € 1 billion share buyback program announced on November 15, 2021. The total number of shares repurchased under this program to date is 20,621,088 common shares for a total consideration of € 561.6 million. Download the share buyback transactions excel sheet for detailed individual transaction information from https://www.aholddelhaize.com/en/investors/share-buyback-programs/2022/ This press release is issued in connection with the disclosure and reporting obligation set out in Article 2(2) of the EU Regulation that contains technical standards for buyback programs.

Sanionas Kv7-program för epilepsi avanceras till leadoptimering16.8.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

PRESSMEDDELANDE 16 augusti 2022 Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling, meddelar idag att bolaget har avancerat sitt lovande Kv7-program för epilepsi till fasen leadoptimering – den sista fasen av läkemedelsupptäckt innan en klinisk kandidat väljs ut. Thomas Feldthus, VD: ”Vi tror att vi har löst knäckfrågorna för att utveckla nästa generation av läkemedelskandidater av den här klassen, och vi ser en betydande potential att ta fram nya banbrytande epilepsibehandlingar. Finansiellt kan uppsidan vara avsevärd, att döma av vissa viktiga läkemedelsavtal som nyligen slutits på Kv7-området.” Miljontals människor runt om i världen påverkas i dag av epilepsi, en sjukdom som kännetecknas av återkommande krampanfall. Det medicinska behovet är stort, eftersom omkring 30 procent av patienterna inte svarar på behandling med konventionella läkemedel mot epilepsi. Läkemedel mot kramper kan desutom ha funktionshämmande biverkningar, som ofta måste minimeras genom no

Saniona progresses its Kv7 epilepsy program into Lead Optimization16.8.2022 08:00:00 CEST | Press release

PRESS RELEASE August 16, 2022 Saniona (OMX: SANION), a clinical stage biopharmaceutical company, today announced that it has progressed its promising Kv7 epilepsy program into the Lead Optimization Phase, which is the last drug discovery phase before potential selection of a clinical candidate. Thomas Feldthus, CEO: “We believe that we have cracked the main challenges for making the next generation drug candidates of this class and see significant potential for delivering new breakthrough epilepsy treatments. The financial upside could be substantial based on very significant pharma deals recently executed in the Kv7 field”. Epilepsy, characterized by recurrent seizures, currently affects millions of people worldwide. There is a significant medical need as approximately 30% of patients are insensitive to treatment by conventional epilepsy medicines. Furthermore, anti-seizure therepy may cause disabling side effects and often require careful dose adjustment to minimize these. Kv7 ion ch