Bilia fortsätter sin expansion av försäljning av begagnade bilar under namnet Netbil Begagnat

Bilias dotterbolag Netbil Begagnat har öppnat en ny anläggning för försäljning av begagnade bilar i Göteborg. Denna anläggning är det senaste tillskottet i Bilias strategiska satsning på försäljning av begagnade bilar, som totalt omfattar sju nya anläggningar. Netbil Begagnat köper in sina bilar från Bilias övriga verksamheter, men även från företag och privatpersoner. Via Netbil Begagnat får Bilia nu tillgång till ett bredare utbud av äldre bilar och fler bilvarumärken än vad Bilia har kunnat erbjuda tidigare.

”Bilia har genom åren framgångsrikt sålt nyare begagnade bilar. Genom denna satsning så breddar vi nu sortimentet – med både äldre bilmodeller och fler bilmärken än de som ingår i vår kärnaffär” säger Per Avander, VD och koncernchef för Bilia.

Netbil Begagnat har nu fem anläggningar för försäljning av begagnade bilar. De är belägna i attraktiva affärsområden i Stockholm (Kungsängen och Kungens Kurva), Malmö (Jägersro), Göteborg (Högsbo) och Oslo (Økern). Som nästa steg i expansionen kommer Bilias befintliga anläggning i Jönköping, där det idag bedrivs auktionsförsäljning, under hösten även starta upp försäljning av begagnade bilar. Netbil Begagnat bedriver även auktionsförsäljning av begagnade bilar på de övriga orterna. I Stockholm finns dessutom en separat verkstad för begagnade bilar.

Idag säljer Bilia cirka 50 000 begagnade bilar årligen i koncernen. Totalmarknaden för begagnade bilar i Sverige och Norge är cirka 1,8 miljoner bilar varje år. Bilias målsättning är att sälja 25 000 bilar via Netbil Begagnat.

Göteborg den 5 september 2019

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till CEO Per Avander, CFO Kristina Franzén eller Marknadschef Anders Rydheimer, Bilia AB, tel: 010-497 70 00.

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte 28,4 mdkr år 2018 och hade 4 785 anställda.

Skyharbour Option Partner Orano Canada Announces Upcoming Exploration Program at Preston Uranium Property13.11.2019 14:00:00 CETPress release

VANCOUVER, British Columbia, Nov. 13, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Skyharbour Resources Ltd. (TSX-V:SYH) (OTCQB:SYHBF) (Frankfurt:SC1P) (the “Company”) is pleased to announce the Company’s option partner Orano Canada Inc. (“Orano Canada”) has announced details for their upcoming 2020 exploration program at the Preston Uranium Project located in the western Athabasca Basin near NexGen Energy Ltd.’s high-grade Arrow deposit and Fission Uranium Corp.’s Triple R deposit. Preston Uranium Project Claims Map: http://skyharbourltd.com/_resources/maps/SYH_Patterson_Lake_Area_Promo_20161212_blue_hi_res.pdf Skyharbour and Dixie Gold Inc. entered into an Option Agreement (the “Agreement”) with Orano Canada (previously AREVA Resources Canada Inc.) whereby Orano Canada has an option to acquire up to a 70% working interest in the Preston Uranium Project (see news release dated March 9th, 2017). Under the Agreement, Orano Canada will contribute cash and exploration program considerations totaling up to CA

Mandalay Resources Corporation tillkännager verkställande av slutgiltigt avtal för försäljning av silver-guldprojektet Challacollo i Chile13.11.2019 13:58:00 CETPressemelding

TORONTO, Nov. 13, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) är glada att meddela att ett slutgiltigt avtal med Aftermath Silver Ltd. (”Aftermath”) (TSX-V:AAG.H) ingåtts avseende den tidigare tillkännagivna transaktionen i vilken Aftermath kommer att förvärva Minera Mandalay Challacollo Limitada (”MMC”), som för närvarande äger silver-guldprojektet Challacollo i region I (Tarapaca) i Chile (”Challacollo-projektet”). I enlighet med transaktionsvillkoren kommer Aftermath att köpa 100 % av MMC i utbyte mot en total betalning på upp till 10 000 000 CAD, bestående av 7 000 000 CAD i icke villkorad betalning (”icke villkorad betalning”) plus en royalty i form av NSR (Net Smelter Return) om 3 % på produktionen vid Challacollo-projektet, på högst 3 000 000 CAD. Den icke villkorade betalningen ska betalas enligt följande: 1 000 000 CAD i kontanter ska betalas senast den 19 november 2019; 1 000 000 CAD i kontanter ska betalas sen