Bilia fortsätter sin expansion av försäljning av begagnade bilar under namnet Netbil Begagnat

Bilias dotterbolag Netbil Begagnat har öppnat en ny anläggning för försäljning av begagnade bilar i Göteborg. Denna anläggning är det senaste tillskottet i Bilias strategiska satsning på försäljning av begagnade bilar, som totalt omfattar sju nya anläggningar. Netbil Begagnat köper in sina bilar från Bilias övriga verksamheter, men även från företag och privatpersoner. Via Netbil Begagnat får Bilia nu tillgång till ett bredare utbud av äldre bilar och fler bilvarumärken än vad Bilia har kunnat erbjuda tidigare.

”Bilia har genom åren framgångsrikt sålt nyare begagnade bilar. Genom denna satsning så breddar vi nu sortimentet – med både äldre bilmodeller och fler bilmärken än de som ingår i vår kärnaffär” säger Per Avander, VD och koncernchef för Bilia.

Netbil Begagnat har nu fem anläggningar för försäljning av begagnade bilar. De är belägna i attraktiva affärsområden i Stockholm (Kungsängen och Kungens Kurva), Malmö (Jägersro), Göteborg (Högsbo) och Oslo (Økern). Som nästa steg i expansionen kommer Bilias befintliga anläggning i Jönköping, där det idag bedrivs auktionsförsäljning, under hösten även starta upp försäljning av begagnade bilar. Netbil Begagnat bedriver även auktionsförsäljning av begagnade bilar på de övriga orterna. I Stockholm finns dessutom en separat verkstad för begagnade bilar.

Idag säljer Bilia cirka 50 000 begagnade bilar årligen i koncernen. Totalmarknaden för begagnade bilar i Sverige och Norge är cirka 1,8 miljoner bilar varje år. Bilias målsättning är att sälja 25 000 bilar via Netbil Begagnat.

Göteborg den 5 september 2019

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till CEO Per Avander, CFO Kristina Franzén eller Marknadschef Anders Rydheimer, Bilia AB, tel: 010-497 70 00.

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte 28,4 mdkr år 2018 och hade 4 785 anställda.

KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA I HOYLU AB (PUBL)26.5.2020 22:30:00 CESTPressemelding

KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA I HOYLU AB (PUBL) Aktieägarna i Hoylu AB (publ), org. nr 559084-6381 ("Bolaget") kallas härmed till Bolagets årsstämma torsdagen den 25 juni 2020, kl. 09.00 hos Eversheds Sutherland Advokatbyrå på Strandvägen 1 i Stockholm. Inregistrering inleds kl. 08.45. INFORMATION MED ANLEDNING AV COVID-19 Med anledning av COVID-19 kommer Bolaget att vidta vissa försiktighetsåtgärder inför årsstämman. För att minska risken för smittspridning kommer ingen förtäring eller dryck att erbjudas. Styrelsemedlemmar och Bolagets ledning kommer i möjligaste mån att närvara via elektronisk uppkoppling. Aktieägarna har möjlighet att närvara via ombud. DELTAGANDE En aktieägare som vill delta på årsstämman ska: vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken senast torsdagen den 18 juni 2020, och anmäla sitt deltagande senast torsdagen den 18 juni 2020, helst före kl. 16.00. Anmälan att delta på årsstämman ska ske via e-post till bolagsstamma@hoylu.com, via post till to Hoylu AB

NOTICE TO ATTEND THE ANNUAL GENERAL MEETING OF HOYLU AB (PUBL)26.5.2020 22:30:00 CESTPress release

N.B. This English text is an unofficial translation of the Swedish original of the notice to attend the Annual General Meeting in Hoylu AB (publ), and in case of any discrepancies between the Swedish text and the English translation, the Swedish text shall prevail. NOTICE TO ATTEND THE ANNUAL GENERAL MEETING OF HOYLU AB (PUBL) The shareholders of Hoylu AB (publ), reg. no 559084-6381 (the “Company”) are hereby summoned to attend the annual general meeting held at 09:00 (CEST) on Thursday 25 June 2020 at the premises of Eversheds Sutherland Advokatbyrå located at Strandvägen 1, Stockholm, Sweden. Registration begins at 08.45 (CEST). INFORMATION RELATED TO THE CORONA VIRUS To minimise the risk of spreading the corona virus, no food and beverages will be served at the AGM. Participation of board members and company management will be restricted to online where possible. Shareholders who so desire can attend via a representative. NOTIFICATION OF PARTICIPATION ETC. Shareholders who wish to a