Bilder Nordic School of Photography

Bilder Nordic lanserer det nyrenoverte studiet Mediedesign

Høsten 2020 lanserer den kreative fagskolen Bilder Nordic en ettårig intensiv utdanning i digital Mediedesign, i tett samarbeid med bransjeaktører som byrået Forte_Digital og design- og animasjonsselskapet Fluks.

Utdanningen er utviklet i samarbeid med flere ulike bransjeaktører, hvor ønsket er å skape en intensiv utdanning for alle som ønsker å utforske fagfeltet mediedesign, eller å spisse eksisterende kompetanse med et praktisk påbygningsår.

Studiet fokuserer på det digitale og strategiske, og gir en solid innføring i emnene grafisk design, skjermbasert design og motion graphics, støttet av basisfag som strategisk kommunikasjon og historiefortelling.

Foreleserne på det ettårige studiet er spesialister fra hvert fagfelt. Vi finner navn som Sunniva Mellbye, Sam Bannister og Jørgen Brynhildsvoll, som alle bringer ulik kompetanse innen grafisk design på bordet. For å sikre soliditet innen skjermbasert design stiller blant andre Arild Bjørn Larsen og Hans Huselklepp fra Forte Digital, mens Filip Lind og Håvard Forland fra Fluks dekker motion graphics-emnet.

De tre hovedemnene er supplert med solid kompetanse innen strategisk kommunikasjon og historiefortelling, blant andre med kaospilot Chamilla Skjelstad, Sander Alten fra performance-byrået iProspect og manusskribent Viktor Parkrud. Alt i alt et svært solid team som representerer den store bredden av yrkesmuligheter innen mediedesign.

Utdanningen fokuserer på kommunikasjon, hva vi sier, hvordan vi sier det, og hvordan ytre kontekster påvirker mottakelsen av våre budskap. Samtidig gis det et solid fundament i å sette visuell form på kommunikasjon i de tre viktigste visuelle kanalene for dette; digital, grafisk og motion, sier Sam Bannister, foreleser ved studiet.

Første klasse har oppstart 25. august, mer informasjon om studiet finnes her.

Om Bilder Nordic School of Photography

Bilder Nordic School of Photography
Nedre Vollgate 8

24 14 66 80http://www.bildernordic.no

Bilder Nordic School of Photography er en fagskole i Oslo med seks ulike utdanninger innen foto, film og innholdsproduksjon. Skolen ble etablert i 2007, og har bygd opp et solid nettverk av anerkjente fotografer og bransjeaktører i inn- og utland. Blant skolens tidligere studenter finnes en rekke etablerte fotografer som har markert seg i konkurranser og utstillinger i inn- og utland.

Følg pressemeldinger fra Bilder Nordic School of Photography

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bilder Nordic School of Photography på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bilder Nordic School of Photography