Bienvenido Iberia

Nå er Iberias direkterute Bergen – Madrid i gang og Vestlendingene kan fly direkte til og fra Madrid mandager og lørdager.

Øystein Skaar, lufthavndirektør i Avinor, Ingrid Helgesen, trafikkutvikler i Avinor og Harald Morten Johnsen i Widerøe Ground Handling. Foto: Christel Øen

IBERIA ble ønsket varmt velkommen av Bergen lufthavn med lufthavndirektør Øystein Skaar i spissen. Han ser frem til å se flyene med de røde og hvite halene her på Flesland to ganger i uken ut september. -Madrid er en spennende destinasjon og direkteruten gir Vestlendingene enklere tilgang til den spanske hovedstadens varme vær, sol, fotball og rike kunst- og kulturscene. Vi ser også frem til å ønske flere spanske turister til Bergen – og fjordene via denne ruten, sa han under åpningen.

Gode forbindelser videre

Iberia er del av Oneworld-alliansen, og ruten til Madrid gir også enklere forbindelser videre fra Madrid til andre byer i Spania som Almeria, Granada, Jerez de la Frontera, Pamplona, Valencia og Vigo, og til latinamerikanske byer som Buenos Aires, Montevideo, Lima, Santiago de Chile, São Paulo og Mexico City. Passasjerer kan kombinere flyruter fra Iberia og British Airways på samme billett for reiser til og fra Norge.

Ruten flyes mandager og lørdager frem til 30. september.

www.iberia.com

Foto: Christel Øen