Elvia

Bestill alltid kabelpåvisning før du starter graving

Våren er høytid for graving. Mange leier seg minigravere for selv å utføre gravearbeider. Alle som skal utføre anleggsarbeid i bakken, er forpliktet til å få utført kabelpåvisning før arbeidet starter.

Ved anleggsarbeid utgjør kabler i bakken en risiko. Skade på elektriske kabler kan føre til alvorlige personskader, strømbrudd for våre kunder og høye kostnader for skadevolder.

- Store verdier ligger i bakken, i form av strøm- og datakabler og rør for vann og avløp. Skader på våre kabler kan medføre erstatningsansvar for kostnader som følge av strømbrudd, samt reparasjons- og materialkostnader, sier Morten Schau, kommunikasjonssjef i Elvia.

- Kostnadene kan bli på flere millioner. Sett deg derfor grundig inn i hvilke forpliktelser man har som ansvarlig for gravearbeider, er rådet fra Schau.

Kabelpåvisning i Elvias forsyningsområde skal meldes til Geomatikk på telefon 915 09 146, og er gratis. Du kan også bruke ledningsportalen.no for å bestille påvisning. Påvisning bestilles i god tid og senest dagen før den ønskes utført.

Se Spør først - grav etterpå. Bestill kabelpåvisning på nettet for mer informasjon og kontaktadresser.

Om Elvia

Elvia
Vangsvegen 71
2317 Hamar

Elvia er Norges største regionale nettselskap, og betjener nær 2 millioner innbyggere på Østlandet. Selskapet bygger, drifter, vedlikeholder og rehabiliterer et strømnett på 66 000 kilometer i utstrekning. Elvia har distribusjonsnett og leverer strøm til kunder i til sammen 52 kommuner i Oslo, Viken og Innlandet.