Beste «Allsang»-premiere siden 2018

340.000 seere så på det meste «Allsang på Grensen» på TV 2 i går kveld. Dette er den beste premieren for programmet siden 2018.
Bjørn Eidsvåg og Sissel Kyrkjebø var blant artistene som programlederne Kathrine Moholt og Stian Torbjørnsen kunne by på under Allsang-premieren. Foto: Thomas Andersen, TV 2.

- Dette trengte virkelig TV-seerne akkurat nå. Live musikk fremført fra det beste av norske artister foran et fantastisk publikum. 15-årsjubileet til «Allsang på grensen» kunne neppe fått en bedre start. En stor takk til alle artistene, produksjonsselskapet Eventyrlie og interne krefter i TV 2, sier programredaktør Kathrine Haldorsen.

Statsminister Erna Solberg markerte starten for «Allsang på Grensen» sitt 15-årsjubileum, som for øvrig kunne by på en sterk artistliste med artister som Bjørn Eidsvåg, Sissel Kyrkjebø, Åge Aleksandersen, Ulrikke Brandstorp, Marcus & Martinus og eMMa. I snitt så 296.000 seere premieren og tallene vokste gjennom hele sendingen. Det ga en solid markedsandel på 37,1 prosent.

Programmet sendes i reprise lørdag kveld kl. 20.00. Nytt av året er bakomserien «Backstage på Grensen», som er tilgjengelig eksklusivt på TV 2 Play.

Torsdag 2. juli er det klart for en ny «Allsang på Grensen»-sending på TV 2 kl. 21.40. Da kommer TIX, Margaret Berger, Bettanita (Elisabeth Andreassen og Anita Skorgan), Morgan Sulele og Peder Elias til Fredriksten festning i Halden.I tillegg blir det innslag fra musikalen Mamma Mia.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Landskampen, Skal vi danse, Allsang på grensen, Helt Harald, Gullruten, TV 2 Sporten og TV 2s høstlansering.

Tel:934 35 922hvl@tv2.no

«Allsang på Grensen» spilles inn på Fredriksten Festning i Halden. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2.