Beslut vid extra bolagsstämma i Eolus Vind AB (publ) den 27 augusti 2020

Hässleholm den 27 augusti 2020

Vid extra bolagsstämma i Eolus Vind AB (publ) idag den 27 augusti beslutades om ändringar i bolagsordningen, inklusive omläggning av bolagets räkenskapsår och införande av omvandlingsförbehåll, i enlighet med styrelsens förslag.

Beslutet innefattande bland annat att bolagets räkenskapsår ändras så att detta löper från och med 1 januari till och med 31 december. I anslutning härtill beslutades att det innevarande räkenskapsåret förlängs till och med den 31 december 2020 och således omfattar 16 månader.

Beslutet innefattade vidare att ett omvandlingsförbehåll infördes i bolagsordningen, som innebär att innehavare av A-aktier ska kunna begära omvandling till B-aktier under januari och juli månad varje år.

Beslutet innebar också att bolagsstämma, utöver att kunna hållas i Hässleholm, även ska kunna hållas i Malmö, Göteborg och Stockholm, samt vissa redaktionella justeringar i syfte att anpassa bolagsordningen till genomförda och förväntade lagändringar.

För ytterligare information kontakta:

Per Witalisson, VD, telefon +46 (0)70-265 16 15
Johan Hammarqvist, kommunikationschef, telefon +46 (0)720-50 59 11

Kort om Eolus
Eolus Vind är en av Nordens ledande projektörer av vindkraftsanläggningar. Eolus skapar värden i alla led inom ramen för projektutveckling och drift av vindkraftsanläggningar och erbjuder såväl lokala som internationella investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsobjekt i Norden, Baltikum och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 615 vindkraftverk med en effekt om över 1 200 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta över 1 300 MW åt kunder varav cirka 745 MW är i drift.

Eolus Vind AB har cirka 26 000 aktieägare. Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

För mer information om Eolus, besök gärna www.eolusvind.com

Aino Health AB (publ): Aino Health ingår samarbete med LifeComp27.10.2020 08:30:00 CETPressemelding

Stockholm 27 oktober 2020: Aino Health meddelar idag att de har ingått ett samarbete med LifeComp. I det nya samarbetet kommer LifeComp att addera kundnytta till Aino Healths plattform i form av förebyggande hälsoanalys och aktiviteter. Bolagen avser även att samverka i försäljningsarbetet. Lifecomp erbjuder personlig algoritmbaserad hälsoanalys, vilket blir ett bra komplement till Ainos SaaS-lösning HealthManager, och stöttande tjänster, inom health management. I och med samarbetet kommer både Aino och Lifecomp att kunna erbjuda sina kunder ett bredare sortiment av tjänster. “Aino Health erbjuder en brilliant plattform – som gör livet betydligt enklare för ett bolags HR-avdelning såväl som för dess chefer, och som passar mycket väl ihop med LifeComps Hälsoanalys.” Fredrik Kjällander, CEO LifeComp. “Jag är mycket glad, att genom LifeComp, kunna addera nyttan av marknadens sannolikt mest avancerade algoritmbaserade hälsoanalys i kombination med olika fysiska tester till våra kunder” säg

Statkraft AS: Offentliggjøring av resultater for tredje kvartal 202026.10.2020 11:25:36 CETPressemelding