Bertel O. Steen skal levere 83 lastebiler til Posten Norge

Posten Norge AS, har nylig bestilt 83 Mercedes-Benz lastebiler fra Bertel O. Steen. Dette er den største enkeltordre av lastebiler for Bertel O. Steen i selskapets 119-årige lange historie. Posten Norge, med de tilhørende Bring datter-selskapene, er en betydelig transportør og disponerer Norges klart største flåte av egeneide kjøretøy, hvorav rundt 900 er lastebiler.

Foto: Bertel O. Steen.

Bertel O. Steen representert ved Mercedes-Benz Nyttekjøretøy Import har deltatt i en anbudsprosess utlyst av Posten Norge hvor det totalt var forespurt på 118 lastebiler i ulike størrelser og konfigurasjoner. Av dette totalvolumet falt valget på Mercedes-Benz lastebil for hele 83 enheter. Hovedvolumet i leveransen består av 71 store lastebiler av modellen Mercedes-Benz Actros, i tillegg til 12 enheter av den lettere lastebilmodellen Atego. Hovedleverandør av påbygg vil være SKAB.

Etter en videre prosess med detaljkonfigurering bilene, og de ulike påbyggende fra flere underleverandører, skal bilene overleveres Posten Norge primært i perioden fra oktober i år og inn i første kvartal 2021. Bilene skal fordeles på Postens lokasjoner over hele Norge.

Posten Norge har i tillegg til det økonomiske også vektlagt våre kjøretøyers høye sikkerhetsnivå med blant annet den avanserte bremseassisten ABA 5, som nødbremser kjøretøyet automatisk, også for myke trafikanter, og ikke minst PPC, et system som bidrar til at bilen utnyttes optimalt etter veien, både med hensyn på miljø, sikkerhet og driftsøkonomi.

Bilene vil ha en forventet total kilometerproduksjon på rundt 25 millioner kilometer i løpet av den kalkulerte driftsperioden på 5 år. Det er i tillegg inngått en service- og reparasjonskontrakt på alle bilene. Dette er et viktig bidrag for å sikre en forutsigbar kostnadskontroll for driften av bilene i hele perioden. Avtalen har en total omsetningsverdi på vel 100 millioner kroner for salg og servicekontrakter.

- Bertel O. Steen og Posten Norge har en lang tradisjon for samarbeid. At de igjen velger oss er en positiv tillitserklæring, og vi er svært glade for nok en gang å få muligheten til å levere biler til Posten Norge. Det forteller meg at vi har produkter som tilfredsstiller Postens forventninger, og ikke minst at vi har mennesker i organisasjonen som evner å samarbeide med denne viktige kunden, uttaler Konserndirektør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy Per Ragnar Johansen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Per Ragnar Johansen, Konserndirektør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy
957 53 939 / Per.Ragnar.Johansen@mercedes-benz.no

Olav-K. Thingwall, PR- og Informasjonssjef Mercedes-Benz Nyttekjøretøy
901 42 470 / olav.thingwall@mercedes-benz.no

Foto: Bertel O. Steen.
Foto: Bertel O. Steen
Per Ragnar Johansen, Konserndirektør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes