Bertel O. Steen lanserer to podcaster om bil

Hvilket forhold har kjente nordmenn til bilen, og hva må du faktisk vite om bil? Dette vil programleder Erlend Osnes og bilekspert Stein Pettersen finne ut av i en ny serie med podcaster der de første episodene slippes i dag.

Håvard Tvedten er en av gjestene i Bertel O. Steens nye podcast «Bak rattet» og prater om sitt forhold til bil med programlederne Erlend Osnes og Stein Pettersen.  Foto: Bertel O. Steen
Håvard Tvedten er en av gjestene i Bertel O. Steens nye podcast «Bak rattet» og prater om sitt forhold til bil med programlederne Erlend Osnes og Stein Pettersen. Foto: Bertel O. Steen

Så godt som alle har et forhold til bilen, enten de betegner seg selv som bensinhoder eller om bilen for dem bare er et av flere verktøy for å få hverdagen til å gå opp. I podcasten «Bak rattet» får vi høre kjente personer fortelle sine beste bilhistorier, snakke om hva bil betyr for dem og få hjelp av programlederne til å løse sitt største bilproblem.

Podcastene spilles inn i showrommet til Bertel O. Steen som ligger i Bjørvika, sentralt i Oslo. Programleder Erlend Osnes er komiker, kjent fra NRK P3, og nå en litt motvillig nyfrelst elbilist. Stein Pettersen er tidligere redaktør av bladet Bil, nå PR-sjef, ekspertkommentator for Formel 1 hos Viasat og eier av et ukjent antall kjøretøy.

Selv om podcasten presenteres av Norges eldste bilimportør, diskrimineres ingen bilmerker. Her er det stor takhøyde og det snakkes fritt om gjestenes drømmer og mareritt.

Først ut er forfatter, skuespiller og humorist Odd-Magnus Williamson som avslører en helt spesiell bakgrunn for sine sjåførferdigheter. I den andre episoden møter vi tidligere håndballspiller og Mesternes mester-finalist Håvard Tvedten som ikke fikk velge bil selv før han var godt voksen.

I den andre podcasten fra Bertel O. Steen «Bak rattet forklarer» tar vi for oss alt du trenger å vite om bil. Enten du skal kjøpe, selge, eie, dele eller lurer på hva slags bil du skal velge neste gang. Der møter du både journalister og andre eksperter som gir deg innsikt og kunnskap til å gjøre gode valg.

- For Bertel O. Steen er målet å gjøre hverdagen med bil og mobilitet enkel og bekymringsløs. Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Alle har et forhold til bilen, og gjennom våre nye podcaster ønsker vi å løfte frem de gode historiene og gi lytterne gode råd med på veien, sier konsernsjef i Bertel O. Steen, Harald Frigstad.

«Bak rattet» og «Bak rattet forklarer» finner du der du hører på dine podcaster, som Spotify, Apple, Google eller Acast.

De to første episodene slippes i dag, onsdag 31. mars.

Hvorfor trives Odda spesielt godt trange parkeringshus? Det får du vite i Bertel O. Steens nye podcast «Bak rattet» som nå kan lastes ned. Foto: Bertel O. Steen
"Bak rattet" er en ny podcast fra Bertel O. Steen.

Bertel O. Steen Eiendom AS med datterselskaper forvalter en betydelig eiendomsportefølje på ca. 175 000 m2 knyttet til bil og annen næringsvirksomhet. Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 26 verksteder lokalisert i de største byene i Norge.

Norges største varebilimportør venter kraftig økning i el-andel i 20216.1.2021 09:41:42 CET | Pressemelding