Bertel O. Steen i Genève: Peugeot og Kia åpner for reservasjon av nye elbiler

– Vi i Bertel O. Steen er stolte av å kunne presentere flere høyaktuelle bilmodeller for de norske kundene under bilutstillingen i Genève, sier konsernsjef Bjørn Maarud. – Allerede 4. og 5. mars åpner vi for reservasjon av to nye elbiler som vi tror vil appellere til mange.
- Mange spennende nyheter kommer fra våre merker, og vi er svært glade for at reservasjonslistene for elbilene Peugeot e-208 og Kia e-Soul åpner allerede neste uke, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes

Bilutstillingen i Genève arrangeres for 89. gang i begynnelsen av mars og viser at både elektrifisering og digitalisering har kommet enda noen skritt lengre i bilbransjen.

Du kan reservere elektrisk Kia og Peugeot allerede fra neste uke

Peugeot e-208 er som skapt for Norge med 340 km rekkevidde, varmepumpe og hurtiglader. Dessuten gir bilens utseende god grunn for å hive seg på reservasjonsløsningen som åpner 5. mars.

Kia har vært i markedet med elbiler lenge og har nylig startet salget av crossoveren e-Niro. Soul Electric er en av de mest gjenkjennelige elbilene på norske veier med sin spesielle design. Nå kommer en helt ny generasjon, og med nye Kia e-Soul får du mulighet til velge mellom to batteripakker, opptil 452 km rekkevidde og et helt nytt ytre og interiør.

– Det er gledelig å kunne åpne for reservasjonsløsning for nye e-Soul 4. mars. De første bilene kommer i butikk allerede i løpet av april, sier Bjørn Maarud.

Konseptbiler fra Citroën, Kia og Mercedes-Benz

Citroën feirer 100 år med innovasjon og dristighet ved å vise neste generasjon elektrisk nyvinning på årets Genève-utstilling. Ami One Concept er et alternativ til kollektivtransport samt sykler, scootere eller andre tohjulinger. Bilbruken er basert på et 100 prosent digitalisert økosystem, og kan reserveres via en mobilapp når du trenger transport. Med en rekkevidde på 100 kilometer og en maks hastighet på 45 km/t er Ami One Concept en enkel og rimelig inngangsbillett til nullutslippstransport i byen.

Kia viser også frem en helt ny elektrisk konseptbil – en modell som ikke bare skal svare på kundenes behov rundt rekkevidde, ytelse, lading og kjøreegenskaper, men også skape visuelle begeistring og ekstra kjøreglede.

Et svært spennende konsept for det norske markedet er den helelektriske flerbruksbilen fra Mercedes-Benz, Concept EQV. Produksjonsmodellen vil trolig bli ganske lik konseptbilen.

Nye e-Soul lanseres i april, og 4. mars åpner vi for reservasjon av bilen. Foto: Produsenten
Den nye elbilen Peugeot e-208 får 340 km rekkevidde. Foto: Produsenten.
Citroën Ami One Concept leverer urban mobilitet enten du trenger den i fem minutter eller fem måneder. Foto: Produsenten.
Kias elektriske og fremtidsrettede konseptbil vises i Genève 5. mars. Foto: Produsenten
Bilmessen i Geneve er en svært viktig arena for Mercedes-Benz, og i år avdukes hele seks verdenspremierer. Foto:  Produsenten
Bilmessen i Geneve er en svært viktig arena for Mercedes-Benz, og i år avdukes hele seks verdenspremierer. Foto: Produsenten

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner.

I Bertel O. Steen har vi satt oss et ambisiøst formål – «Vi bringer kundene og samfunnet fremover på en ansvarlig og enklere måte». Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Bertel O. Steen er garantisten for kvalitet og trygghet. Vi bryr oss om hver eneste kunde, om samfunnet og om hverandre.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bertel O. Steen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.