Bertel O. Steen forlenger samarbeidet med Revolve NTNU

Bertel O. Steen har i dag undertegnet en toårig sponsoravtale med Revolve NTNU. Signering skjedde i forbindelse med at Revolve NTNU viste frem sin egenbygde racerbil på Bertel O. Steens hovedkontor i Lørenskog.

- Vi er imponert over hva Revolve-teamet får til og kompetansen de sitter på, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen AS. Her er han sammen med Lars van der Lee, prosjektleder i Revolve NTNU og racerbilen NOVA. Foto: Bertel O. Steen AS

– Bilbransjen er i stor endring og vi i Bertel O. Steen må utvikle oss og tiltrekke oss ny kompetanse. Da er det viktig å være tett på de ledende teknologimiljøene i Norge. Vi er derfor glade for å forlenge avtalen som hovedsponsor for Revolve NTNU for ytterligere to år, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen.

Revolve NTNU er en studentorganisasjon ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet i Trondheim. Teamet samler studenter fra ulike årstrinn og studieretninger innen ingeniørfaget, og består av rundt 70 medlemmer som i løpet av kun ett år utvikler og bygger en racerbil fra grunnen av. Organisasjonen har i flere år på rad hevdet seg i toppen av konkurranser i den internasjonale «Formula Student»-ligaen.

Bertel O. Steen har vært én av to hovedsponsorer siden 2017.

– Vi er imponert over arbeidet Revolve-teamet legger ned hvert år og de gode resultatene de oppnår – og det parallelt med vanlige studier, sier Maarud.

Samarbeidet bygger merkevare og gir verdifull kunnskap
Bertel O. Steen har som ambisjon å ligge i front av utviklingen som skjer i bil- og mobilitetsbransjen. Samarbeidet med Revolve er med på å bidra til at konsernet får ny og verdifull kunnskap som er viktig i den store omstillingen bransjen er inne i.

– Engasjementet vårt i Revolve NTNU er i tråd med våre ambisjoner, og det er med på å bygge Bertel O. Steens merkevare og standing bland studentene som en mulig fremtidig og attraktiv arbeidsgiver, sier Maarud.

De siste somrene har flere NTNU-studenter hatt «summer internship» hos Bertel O. Steen, blant dem flere tidligere Revolve-medlemmer.

– Disse studentene har bidratt med dyp kompetanse innenfor områder som strategi og forretningsutvikling, dataanalyser og tjenesteutvikling som vi har fått svært godt utbytte av, sier Maarud.

Viktig med sterke samarbeidspartnere
I avtalen med Revolve NTNU bidrar Bertel O. Steen med en servicebil og et årlig økonomisk tilskudd til teamet gjennom avtalens varighet.

– For oss i Revolve er det avgjørende å ha solide samarbeidspartnere med på laget. Vi oppfatter Bertel O. Steen som like engasjerte og ambisiøse som oss, og vi er svært takknemlige for at konsernet er med oss i to nye år, sier Lars van der Lee, prosjektleder i Revolve NTNU.