Berit Marie (14) er sjef for ukas Donald!

For andre gang i historien fikk en leser mulighet til å overta redaktørstolen til selveste Donald-bladet! Denne gangen er det Berit Marie fra Skien som overtar roret!
Berit Marie Thorsen Stokkeland fra Skien er 14 år og sjef for Donald Duck & co.

Med sin kreative og svært godt begrunnede søknAND dANDket Berit Marie Thorsen Stokkeland ut flere hundre andre gjestredaktørsøkere.

I bladet, som er i salg denne uka, har hun både laget sin egen Donald-historie, tegnet av Donaldtegner Arild Midthun, og hun ducker opp på forsiden!

Hun har ellers gjort alt det en redaktør må gjøre. Hun har valgt ut historier, laget saker og intervjuer, redigert, oversatt, funnet vitser og levd livet i Andeby.

Imponerende
– Jeg er mektig imponert over alt hun har fått til, energien hennes, all kunnskapen og det svært kloke hodet (selv uten å bruke tenkehetten til Petter Smart) Jeg har allerede begynt å tenke på pensjonisttilværelsen.

Sier den avtroppende gamleredaktøren Marius Horn Molaug. Her er Berit Maries egen oppsummering:
– Det er kjempegøy å jobbe i Donald. Egentlig helt andtastisk!Det har vært en drøm som gikk i oppfyllelse. Jeg har også lært veldig mye, og fått sett at en jobb kan være veldig gøy.

Donaldblad nummer 33 er i salg denne uken.

Berit Marie Thorsen Stokkeland fra Skien er 14 år og sjef for Donald Duck & co.
Som redaktør blir man duckifisert, selvsagt.
Den nye redaktøren Berit Marie i samtale med Donald-tegner Arild Midthun.
En ANDerledes dag på jobben for 14 år gamle Berit Marie Thorsen Stokkeland fra Skien er 14 år og sjef for Donald Duck & co.