Bergman & Beving förvärvar Retco

Bergman & Beving förvärvar Retco

Bergman & Beving har idag förvärvat samtliga aktier i Retco Oy. Retco är en av Finlands ledande aktörer inom mekaniserad och automatiserad svetsteknik till verkstadsindustrin. Retco omsätter cirka 5 MEUR per år med god lönsamhet. Verksamheten är baserad i Pori, Finland och har nio anställda.

Retco besitter en djup kunskap inom svetsområdet och är ledande inom sin nisch i Finland. Bolaget har en spännande position i snabbväxande områden inom svetsteknik där vi har ambitionen att bli den ledande aktören i Norden”, säger Oscar Fredell, divisionschef Tools & Consumables.

”Vi ser fram emot att bli en del av Bergman & Beving som är en strategisk, långsiktig ägare som tillsammans med oss kan vidareutveckla och fortsätta bolagets framgångsrika resa”, säger säljaren Jukka Setälä.

Retco kommer att ingå i divisionen Tools & Consumables och tillträde sker omgående. Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Bergman & Bevings resultat per aktie under innevarande räkenskapsår.

Stockholm den 1 april 2022

Bergman & Beving AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Magnus Söderlind, VD och koncernchef, telefon 010–454 77 00
Peter Schön, CFO, telefon 070–339 89 99

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 april 2022 kl. 13:00 CET.

Bergman & Beving består av ledande bolag med nischade produkter och varumärken till professionella användare inom industri- och byggsektorerna i norra Europa. Koncernen består av ett 20-tal verksamheter i cirka 20 länder. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm, har cirka 1200 anställda och omsätter cirka 4,5 miljarder kronor. Läs mer på hemsidan: www.bergmanbeving.com.

Opjustering af forventninger til årets resultat 2024.24.4.2024 08:32:34 CEST | pressemeddelelse

Nasdaq Copenhagen Silkeborg, den 24. april 2024 Fondsbørsmeddelelse nr. 5 / 2024 Vedr.: Opjustering af forventninger til årets resultat 2024. Den forretningsmæssige udvikling i selskabets fodbold-segment udvikler sig bedre end forventet, hvilket medfører at selskabets resultatforventning i dette regnskabsår opjusteres til et resultat før evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme og før skat i intervallet +12 mio. kr. til +20 mio. kr., mod tidligere et resultat i intervallet +7 mio. kr. til +15 mio. kr. Med venlig hilsen Silkeborg IF Invest A/S Kent V. Madsen Claus Christensen Adm. direktør Økonomidirektør Vedhæftet fil 5. Opjustering af forventninger til årets resultat (20240424)

Danske Bank A/S, ledende medarbejderes transaktioner24.4.2024 08:30:54 CEST | pressemeddelelse

24. april 2024 Indberetning nr. 42/2024 Ændring i aktiebesiddelser hos Danske Banks indberetningspligtige i henhold til EU-forordningen om markedsmisbrug I forbindelse med Danske Bank A/S’ aktietilbagekøbsprogram sælger APMH Invest A/S løbende aktier i Danske Bank A/S pro rata. For yderligere detaljer henvises til de vedhæftede skemaer, hvori transaktioner udført af personer med ledelsesansvar og personer med nær tilknytning til disse skal indberettes og offentliggøres. Kontakt: Stefan Singh Kailay, Head of Media Relations, tel. +45 45 14 14 00 Vedhæftet fil APMH Invest A_S - salg - 2024.04.23