Bergman & Beving förvärvar Retco

Bergman & Beving förvärvar Retco

Bergman & Beving har idag förvärvat samtliga aktier i Retco Oy. Retco är en av Finlands ledande aktörer inom mekaniserad och automatiserad svetsteknik till verkstadsindustrin. Retco omsätter cirka 5 MEUR per år med god lönsamhet. Verksamheten är baserad i Pori, Finland och har nio anställda.

Retco besitter en djup kunskap inom svetsområdet och är ledande inom sin nisch i Finland. Bolaget har en spännande position i snabbväxande områden inom svetsteknik där vi har ambitionen att bli den ledande aktören i Norden”, säger Oscar Fredell, divisionschef Tools & Consumables.

”Vi ser fram emot att bli en del av Bergman & Beving som är en strategisk, långsiktig ägare som tillsammans med oss kan vidareutveckla och fortsätta bolagets framgångsrika resa”, säger säljaren Jukka Setälä.

Retco kommer att ingå i divisionen Tools & Consumables och tillträde sker omgående. Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Bergman & Bevings resultat per aktie under innevarande räkenskapsår.

Stockholm den 1 april 2022

Bergman & Beving AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Magnus Söderlind, VD och koncernchef, telefon 010–454 77 00
Peter Schön, CFO, telefon 070–339 89 99

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 april 2022 kl. 13:00 CET.

Bergman & Beving består av ledande bolag med nischade produkter och varumärken till professionella användare inom industri- och byggsektorerna i norra Europa. Koncernen består av ett 20-tal verksamheter i cirka 20 länder. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm, har cirka 1200 anställda och omsätter cirka 4,5 miljarder kronor. Läs mer på hemsidan: www.bergmanbeving.com.

Eolus Vind AB Interim Report 1 January–31 March 202218.5.2022 08:30:00 CEST | Press release

1 January–31 March 2022 Net sales amounted to 432 (242) MSEK.EBIT amounted to -158 (-29) MSEK. Profit before tax amounted to -159 (-21) MSEK.Net profit amounted to -138 (-17) MSEK.Earnings per share, before and after dilution equaled -5.55 (-0.67) SEK.During the period, energy facilities with a total installed capacity of 0 (0) MW were taken into operations and handed over to customer.At the end of the period Eolus had 914 (874) MW under asset management. Significant events during the period Previously communicated delays for Öyfjellet have continued to affect the project and impaired the profitability forecast.Financial goals were communicated based on the business plan for 2022–2024.Eolus placed order for 16 wind turbines with Siemens Gamesa for the projects Skallberget/Utterberget and Tjärnäs in Sweden.Magnus Axelsson was recruited as new Chief Operating Officer.Karin Wittsell Heydl was recruited as Head of Communications, Sustainability and IT. Significant events after the balance

Eolus Vind AB delårsrapport 1 januari–31 mars 202218.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Hässleholm den 18 maj 2022 1 januari–31 mars 2022 Nettoomsättningen uppgick till 432 (242) MSEK.Rörelseresultatet uppgick till -158 (-29) MSEK. Resultat före skatt uppgick till -159 (-21) MSEK.Periodens resultat efter skatt uppgick till -138 (-17) MSEK.Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -5,55 (-0,67) SEK.Under perioden togs energianläggningar med en total effekt om 0 (0) MW i drift och överlämnades till kunder.Vid periodens utgång omfattade koncernens förvaltningsverksamhet 914 (874) MW. Väsentliga händelser under perioden Tidigare kommunicerade förseningar för Öyfjellet har fortsatt påverka projektet och försämrat lönsamhetsprognosen.Finansiella målsättningar kommunicerades baserade på affärsplan 2022–2024.Eolus lade en order på 16 vindkraftverk hos Siemens Gamesa till projekten Skallberget/Utterberget och Tjärnäs.Magnus Axelsson anställdes som operativ chef och vice VD i moderbolaget.Karin Wittsell Heydl anställdes som chef för kommunikation, hållbarhet och IT.

Snam and Golar LNG sign agreement for an FSRU to supply Sardinia with energy18.5.2022 08:15:00 CEST | Press release

San Donato Milanese (Milan), Bermuda – May, 18, 2022 – Snam and Golar LNG Limited (“Golar”) signed a contract through which Golar will deliver the existing LNG Carrier “Golar Arctic” as a floating storage and regasification unit (FSRU) that Snam will install in the port area of Portovesme, in Sardinia, as part of a project to supply the island with energy. The contract, for a total consideration of 269 million euros, includes the vessel and the capex for Golar to convert the Golar Arctic into an FSRU with storage capacity for up to 140,000 cubic meters. Further to the full conversion of the vessel, the FSRU will be sold to the Snam Group. Start of activities for the conversion of the ship into an FSRU and related fulfillments are subject to Snam’s issuance of a Notice-to-Proceed (NTP) and further to that the conversion is expected to take about two years for the Golar Arctic to be delivered. Forward-Looking Statements This press release contains forward-looking statements (as defined i

Sampo completes its share buyback programme18.5.2022 08:15:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18 May 2022 at 9:15 am Sampo completes its share buyback programme Sampo plc has now completed its share buyback programme. The repurchases of shares began on 31 March 2022 and ended on 17 May 2022. During that period, Sampo repurchased 4,961,994 of its own shares at an average price per share of EUR 45.85. The amount corresponds to 0.9 per cent of all Sampo plc’s shares. The repurchase of own shares has reduced the company's unrestricted equity by approximately EUR 228 million. The purpose of the buyback programme was to return excess capital to shareholders by reducing Sampo plc’s capital, as the repurchased shares will be cancelled. Management intends to propose to the Board that a new share buyback programme is launched after the Annual General Meeting on 18 May 2022, subject to the AGM renewing the Board authorisation on share repurchases. The Board will make a decision on the proposal at the next regular meeting, which takes place on 9 June 2022.

PRESS RELEASE: NACON:  CARANTS*! DRAW CLOSER AND SEE THE FIRST IMAGES OF GREEDFALL 218.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

CARANTS*! DRAW CLOSER AND SEE THE FIRST IMAGES OF GREEDFALL 2 Lesquin, 18 May 2022 – After the success of GreedFall, with over 2 million copies sold, NACON and the development studio Spiders are pleased to announce a new game: GreedFall 2. Continuing the winning formula of the first game, GreedFall 2 is an RPG that focuses on story and player choice but also includes new gameplay in the form of more tactical combat and revisits the unique universe created by its predecessor. The story starts three years before the events of the first game and the adventures of De Sardet. This time you play as a native of Teer Fradee, uprooted by force from your island and taken to the continent of Gacane, where the colonists are from. In this old world ravaged by war and scarred by the Malichor plague and the political scheming of the different factions, you must regain your freedom and control of your own destiny. Using diplomacy, cunning or combat, as well as help from allies you make, it's up to you