Bergensbanen får nytt tak mot snøen
For tredje år på rad vert gamle trebygg på høgfjellet bytta ut med moderne bygg i stål. Snøoverbygga gjer at Bergensbanen kan frakte passasjerar og gods trygt over fjellet heile vinteren.
Då Bergensbanen stod ferdig i 1907, vart det klart for jernbanefolket at dei ikkje kunne halde banen fri for snø utan solide tak og veggar på dei mest utsette strekningane. Banen over Hardangervidda har i dag 11 kilometer med snøoverbygg, for det meste eldre trebygg.
– Me jobbar systematisk med å skifte ut dei eldste bygga. Nye stålbygg er meir solide, krev mindre vedlikehald og er sikrare mot brann, fortel prosjektleiar Karl Morten Undal. Dei nye bygga får dessutan vindauge slik at passasjerane kan sjå ut på Hardangervidda.
Skanning og skreddarsaum
I 2017 vart 120 meter snøoverbygg fornya, og prosjektet samla mykje erfaring om korleis ein kan bygge effektivt i den korte sesongen frå mai til november på høgfjellet. I fjor auka dei til nær 250 meter, og i år er 330 meter bygg snart fullført.
Bygga som vert fornya i år, vart skanna med drone i fjor for å vite nøyaktig kor mange fundament og kor mykje stål det var bruk for. Samstundes vart fjellsida over bygget sikra, slik at rivinga kunne starte så snart våren kom. Tilsvarande arbeid er no i gang for bygga som skal rivast og skiftast ut neste år. Nyleg forlenga Bane NOR avtalen med entreprenøren Mesta med eitt år.
Vêret styrer
Reisverket og stålplatene til tak og veggar kom på 27 vogntog frå Romania til Haugastøl stasjon. Derifrå vart alt frakta opp på fjellet med tog, sidan strekninga ikkje har vegsamband. For at togtrafikken skal gå som normalt, jobbar rallarane om natta. På det meste har over 50 mann vore i sving samstundes.
– Jobben er annleis enn alle andre, me er liksom fråkopla resten av verda. For ein som trivst på fjellet er det midt i blinken, men det kan vere tøffe tak. Sist søndag var me kliss våte etter ein time. Vinden ruska så kraftig i stålplatene at me måtte avbryte all løfting av omsyn til tryggleiken, fortel Rune Vikøren i Mesta.
I slutten av oktober er sesongen slutt for i år, og bygget må vere tett. Byggjeleiar Jon-Anders Hefte stadfestar at prosjektet er i rute.
Fakta: Snøoverbygg på Bergensbanen
- Totalt 11 kilometer
- Tre ulike bygg på totalt 330 meter er fornya i 2019
- Takplatene er av 9 mm stål, 8 meter lange og veg 80 kilo
- Snøoverbygga får vindauge og dører og vert breiare enn dei gamle trebygga
- Mesta har vore entreprenør i tre år og held fram i 2020
- Arbeidet vert gjort mellom togavgangane på nattestid
- Prosjektet har eit budsjett på 75 millionar kroner per år
Nøkkelord
Kontakter
Ingunn Halvorsen, Kommunikasjonsleiar i Bane NOR, Område Sør–Vest, 970 89 209, ingunn.halvorsen@banenor.no
Bilder

Lenker
Om Bane NOR
Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.
Foretaket har ansvaret for planlegging, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av det nasjonale jernbanenettet, trafikkstyring og forvaltning og utvikling av jernbaneeiendom. Bane NOR har det operative koordineringsansvaret for sikkerhetsarbeidet og operativt ansvar for samordning av beredskap og krisehåndtering.
Bane NOR har om lag 4.500 ansatte og har hovedkontor i Oslo.
Følg saker fra Bane NOR
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Bane NOR på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Bane NOR
Mer jernbane for pengene i Drammen6.12.2019 06:00:00 CET | Pressemelding
Det store Bane NOR-prosjektet Nytt dobbeltspor Drammen-Kobbervikdalen har nedjustert prognosen for hvor mye utbyggingen vil koste. - Vi må få så mye effekt som mulig ut av hver eneste jernbanekrone, sier prosjektsjef Hanne Stormo.
Merkedag 4. desember: Santa Barbara4.12.2019 16:06:32 CET | Aktuelt
4. desember er en merkedag verden over for de som jobber med tunneler og gruvedrift, men også militære og andre som jobber med eksplosiver og tungt skyts. Helgenen Helgenen Santa Barbara er deres skytshelgen, bokstavelig talt, og dagen markeres gjerne med messer og fest.
Bergen får mer jernbanegods og færre lastebiler27.11.2019 10:00:00 CET | Pressemelding
Nygårdstangen godsterminal står foran en nødvendig ombygging. Det kan gi store miljøgevinster og vesentlig økt trafikksikkerhet med færre lastebiler til og fra Bergen sentrum.
Nye Nygårdstangen gir mer gods på bane15.11.2019 14:47:37 CET | Pressemelding
Bane NOR har startet samtalene med godsaktørene om planene for ombygging av Nygårdstangen godsterminal i Bergen. Planene kan gi store miljøgevinster og vesentlig økt trafikksikkerhet med færre lastebiler.
Stor jernbaneteknisk kontrakt signert på Vestfoldbanen7.11.2019 13:46:52 CET | Pressemelding
Bane NOR har signert kontrakt for jernbanetekniske arbeider for InterCity-prosjektet Nytt dobbeltspor Nykirke-Barkåker, med Arbeidsfellesskapet NRC Anlegg AS og NRC Bane AS.
Bane NOR og Veidekke har signert kontrakt for kulvert og løsmassetunnel6.11.2019 16:49:55 CET | Pressemelding
Bane NOR har i dag signert kontrakt med Veidekke om bygging av kulvert og løsmassetunnel i InterCity-prosjektet Nytt dobbeltspor Drammen-Kobbervikdalen. Løsningen ble valgt etter tidlig involvering av tilbyderne, med omfattende dialog.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom