XXL Sport & Villmark

Ber kunder på XXL Forus om å følge ekstra godt med på symptomer

Sola kommune har i dag bedt kunder som har besøkt XXLs butikk på Forus i Stavanger 18., 21. og 22. september om å være ekstra oppmerksomme på Covid-19-symptomer. En ansatt i XXLs varehus på Forus ble fredag morgen bekreftet smittet med Covid-19. Vedkommende var sist på jobb tirsdag 22. september.

Følge godt med

Som en del av de videre smitteverntiltakene ber Sola kommune om at XXL Forus-kunder følger ekstra godt med på egen helse og eventuelle symptomer hvis: Du fikk kunderådgivning i 15 minutter, eller mer, av en kvinnelig ansatt hos XXL Forus på følgende dager og tidsrom:

• Fredag 18. september: 10.00 – 12.30
  • Mandag 21. september: 10.00 - 15:00
  • Tirsdag 22. september 10.00 – 14.00

Hvis dette gjelder deg, skal du altså følge ekstra godt med på egen helse og symptomer. Skulle du utvikle symptomer oppfordres du til å testes i din kommune.

Lav terskel

- Symptomene på covid-19 kan være veldig vage og milde. Det er viktig at vi alle har en lav terskel for å oppsøke testing, sier kommuneoverlege Pernille Hegre Sørensen.

I følge kommunen beskriver XXL Forus gode smittevernrutiner og har bidratt i kommunens viktige kartlegging av den smittedes nærkontakter.

- XXL setter pris på det gode samarbeidet med kommunen. Vi følger nå kommunen og myndighetenes råd og våre egne rutiner for smittevern for å ivareta kunder og ansatte, sier pressekontakt Marte Ramuz Eriksen i XXL.

Tett oppfølging

Den ansatte som er smittet er nå i isolasjon hjemme. Alle kolleger som har vært i nærkontakt med den smittede, er i karantene. Sola kommunes smittesporingsteam følger nå opp de som er i karantene og den ansatte som er bekreftet smittet. Ledelsen på varehuset følger XXLs rutiner, og de er også i løpende kontakt for å ivareta de ansatte, både de som er på jobb, de som er i karantene og den ansatte som er i isolasjon hjemme.

Varehuset har lagt stor vekt på å følge myndighetenes anbefalinger og retningslinjer, og følger nå råd fra lokale helsemyndigheter. Vi fortsetter selvsagt også å følge rutiner for renhold og desinfisering.

Kontaktpersoner Sola kommune:
Kommuneoverlege Pernille Hegre Sørensen, tlf. 945 46 433