Ber forbrukere sjekke flaskeetiketten på Carlsberg Alcohol Free
Feilen på emballasjen ble oppdaget av butikkmedarbeidere i forbindelse med vareplassering. Ringnes’ har gjennomført interne undersøkelser, og mest sannsynlig er det kun snakk om noen få brett som har feilmerket pappbeholder.
Feil pappbeholder
-Flaskene er riktig merket. Utfordringen er at de har havnet i feil pappbeholder. Vi kontakter nå de butikkene som har mottatt varer fra det aktuelle partiet. Produktet blir sperret for salg i kassen inntil de er sjekket og klarert, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard.
Han ber alle forbrukere som har kjøpt Carlsberg Alcohol Free den siste uken om å sjekke at flaskene faktisk er merket alkoholfrie.
Hvit kork
Den alkoholfrie varianten er tydelig merket med Carlsberg Alcohol Free. – I tillegg er korkene ulike. Den alkoholfrie varianten har en hvit kork, mens den alkoholholdige korken er grønn, fortsetter Bruusgaard.
Han beklager det inntrufne og det ekstrabryderiet det påfører butikkene og forbrukerne. – Vi er glade for at dette ble oppdaget tidlig. Nå tar vi grep. Når det gjelder tydelig merking av vår emballasje må vi være presise.
Forbrukere som eventuelt har fått med seg feil produkt hjem kan bytte dette hos utsalgsstedet. For andre spørsmål, kontakt Ringnes´ forbrukerkontakt på forbrukerkontakt@ringnes.no eller telefon 22069500.
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap.
Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet, og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom