Ber forbrukere sjekke flaskeetiketten på Carlsberg Alcohol Free

Ringnes har fått rapport om to tilfeller der pappbeholdere (sixpack-beholderen) merket med Carlsberg Alcohol Free, inneholder glassflasker med 0,33 liter alkoholholdig Carlsberg Pilsner med 4,5% alkohol. Partiet er kun solgt den siste uken, og Ringnes har oversikt over butikkene som har mottatt de aktuelle varene.

Feilen på emballasjen ble oppdaget av butikkmedarbeidere i forbindelse med vareplassering. Ringnes’ har gjennomført interne undersøkelser, og mest sannsynlig er det kun snakk om noen få brett som har feilmerket pappbeholder.

Feil pappbeholder
-Flaskene er riktig merket. Utfordringen er at de har havnet i feil pappbeholder. Vi kontakter nå de butikkene som har mottatt varer fra det aktuelle partiet. Produktet blir sperret for salg i kassen inntil de er sjekket og klarert, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard.

Han ber alle forbrukere som har kjøpt Carlsberg Alcohol Free den siste uken om å sjekke at flaskene faktisk er merket alkoholfrie.

Hvit kork
Den alkoholfrie varianten er tydelig merket med Carlsberg Alcohol Free. – I tillegg er korkene ulike. Den alkoholfrie varianten har en hvit kork, mens den alkoholholdige korken er grønn, fortsetter Bruusgaard.

Han beklager det inntrufne og det ekstrabryderiet det påfører butikkene og forbrukerne. – Vi er glade for at dette ble oppdaget tidlig. Nå tar vi grep. Når det gjelder tydelig merking av vår emballasje må vi være presise.

Forbrukere som eventuelt har fått med seg feil produkt hjem kan bytte dette hos utsalgsstedet. For andre spørsmål, kontakt Ringnes´ forbrukerkontakt på forbrukerkontakt@ringnes.no eller telefon 22069500.

Slik skal en sixpack Carlsberg Alcohol Free se ut. Godt merket og med hvit kork.
I boksen til venstre er den alkoholfrie varianten. I boksen til høyre den alkoholholdige.

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap.
Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet, og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!