Benchmark Holdings

Benchmark Holdings noteres på Oslo Børs

Benchmark Holdings plc (Euronext Growth: BMK), et ledende bioteknologiselskap innen akvakultur, har i dag sin første handelsdag på Euronext Growth ved Oslo Børs.

Benchmark slutter seg med dette til verdens ledende børs for akvakultur- og sjømatselskaper. Noteringen markerer også et første skritt på veien mot notering på hovedlisten ved Oslo Børs.

Benchmark har de siste årene gjenomgått en stor endring og har levert sterk vekst og forbedret lønnsomhet. Med sin unike posisjon i akvakultursektoren og som ledende leverandør av virksomhetskritiske og bærekraftige løsninger for akvakulturprodusenter over hele verden, er Benchmark godt posisjonert for fremtidig vekst og verdiskapning. Benchmarks produkter innen genetikk, spesialisert ernæring og dyrehelse bidrar til økt effektivitet, bedre fiskehelse og dyrevelferd samt ivaretakelse av det eksterne miljø.

Trond Williksen, administrerende direktør i Benchmark, kommenterer: "Noteringen på Oslo Børs er en viktig milepæl for Benchmark som bidrar til å forsterke selskapets profil i den internasjonale akvakulturnæringen og styrker fundamentet for selskapets videre utvikling og vekst. "

-SLUTT-

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Trond Williksen

Konsernsjef, Benchmark Holdings Plc
Epost:
trond.williksen@bmkholdings.com

Om Benchmark

Benchmark er en pådriver for bærekraftig akvakultur med virksomhet som omfatter genetikk, spesialisert ernæring og dyrehelse. Selskapet har tre forretningsområder: Advanced Nutrition, Genetics og Animal Health, og det er representert i 26 land. Det tilbyr produkter og løsninger for oppdrett av laks, reker, bass, bream og tilapia for oppdrettsselskap over hele verden. I Norge har Benchmark hovedsete i Bergen og virksomhet i Salten, Sunndalsøra og på Ås.

Om Benchmark Holdings

Benchmark Holdings
4 Park Square, Thorncliffe Park, Chapeltown, Sheffield
S35 2PH United Kingdom

+44 (0)114 240 9939https://www.benchmarkplc.com/

Følg pressemeldinger fra Benchmark Holdings

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Benchmark Holdings på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Benchmark Holdings

Et nytt godt kvartal for Benchmark som stadig vokser og styrker sin posisjon som leverandør til oppdrettsselskap over hele verden23.5.2023 08:01:00 CEST | Pressemelding

Benchmark Holdings plc (Benchmark) har avvikende regnskapsår og perioden januar-mars var regnskapsårets andre kvartal. I dette kvartalet økte omsetningen med 13 prosent til 44,4 millioner pund (ca. 600. mill. kr.). Justert EBITDA økte med 32 prosent i kvartalet til 9,7 millioner pund (ca. 130 mill.kr). Seksmånedersperioden fram til og med mars i år var enda sterkere sammenliknet med året før. Omsetningen i første halvår av regnskapsåret 2023 økte med 25 prosent til 98,9 millioner pund (ca. 1,3 mrd. kr). Justert EBITDA i seksmånedersperioden økte med 47 prosent til 21,8 millioner pund (ca. 295 mill. kr.) mens driftsresultat i første halvår endte på 11,4 millioner pund (ca. 150 mill. kr.), nesten tre ganger mer enn året før.