Bellona inviterer til taksonomiuke 25. - 28. mai

Har du lyst til å lære mer om EUs kommende taksonomi? Gå ikke glipp av vårt digitale arrangement 25. – 28. mai! Sammen med våre kollegaer i Bellona Europa inviterer vi for første gang til #Taksonomiuke i uke 21.

Du har kanskje hørt om den, taksonomien. Flere og flere snakker om dette nye regelverket som EU skal implementere fra 2022, men hva vet vi egentlig? Taksonomien er klassifiseringsverktøyet som skal definere hva en bærekraftig økonomisk aktivitet er.

Bellona inviterer til webinaruke for å øke kjennskapen til hva taksonomien i praksis er og hva den vil bety for ulike sektorer, samt hvilke konsekvenser den vil få for norsk næringsliv og grønn omstilling.

Det vil delta en rekke spennende gjester og foredragsholdere på de ulike webinarene i løpet av uka. Det blir samtaler, debatter og arrangementer for ulike sektorer. Vi skal se på hva taksonomien vil bety for aktører innen blant annet industri, havbruk og shipping.

Velkommen til en lærerik uke!

Praktisk informasjon

Tid: 25. – 28. mai kl. 09-17