Bekrefter pris på Kia Sorento Plug-in Hybrid.

Nye Sorento Plug-in Hybrid er en stor SUV med syv seter, og har elektrisk rekkevidde opp til 57 kilometer. De første bilene kommer i februar / mars, og nå bekreftes prisene.

“Nye Sorento Plug-in Hybrid vil få en startpris på 599.900,- Dette på en godt utstyrt modell som vil bli meget konkurrasedyktig», sier Irene Solstad, adm. direktør for Kia i Bertel O. Steen.

«Sorento er en romslig og praktisk SUV med bagasjerom på opp til 821 liter, og vi tar den kun inn som syvseter og med firehjulstrekk. I tillegg til å være godt utstyrt er Sorento også en meget sikker bil; den fikk nylig toppresultat med 5 stjerner i Euro NCAPs sikkerhetstester”.

Utslippsfri kjøring og høye ytelser
Nye Kia Sorento Plug-in Hybrid har en kraftig 1.6-liters turbo bensinmotor, med 180 hk og dreiemoment på 265 Nm. Kombinert med en elmotor som produserer 67 kW og 304 Nm, er kombinert ytelse på 265 hk og 350 Nm dreiemoment.

En høykapasitets lithium-ion polymer batteripakke på 13.8 kWh gir elektrisk rekkevidde på 57 km. Avhengig av kjøreforhold overføres kraften til forhjul eller alle fire hjul via en sekstrinns automat gearkasse.

Godt utstyrt
Innstegsmodellen Comfort er meget godt utstyrt, og leveres bl.a. med: 7-seter, 10,25" berøringsskjerm m/ navigasjon, Kia UVO Connect , Tom Tom Live-funksjoner, Apple Carplay og Android Auto, Forward Collision Avoidance Assist, 8 USB-kontakter, Supervision instrumentpanel m/12,3" TFT LCD display, Smart key, Smart Cruise Control, Lane Following Assist, ryggekamera, parkeringssensor foran og bak og oppvarmet ratt. Bilen er koblet opp med eget SIM-kort og det er 7 års fri databruk av UVO online tjenester.

Romslig interiør
Elmotoren er montert mellom bensinmotor og gearkasse, og batteripakken er plassert under fører- og passasjersetet, og ligger mellom gulvet i kupéen og bilens bunn. Dette gjør at den ikke stjeler plass fra kupé eller bagasjerom, og gir et lavt tyngdepunkt som bidrar til bilens dynamiske karakter og gode kjøreegenskaper.

I tillegg til god plass i bagasjerommet har også passasjerene på tredje seterad god benplass og en komfortabel sittestilling. 2. seterad kan reguleres så man kan tilpasse om man ønsker mye benplass eller mer plass i bagasjerommet. VDA volumet i bagasjerommet er 621/821 liter avhengig av hvor 2. seterad plasseres.

Levering og priser
De første bilene er på vei til Norge, og er klare for levering i mars.

Sorento leveres i tre utstyrsnivåer: (veil. priser levert Drammen)

Sorento Plug-in Hybrid, Comfort                               599.900,-

Sorento Plug-in Hybrid, Active                                  634.900,-

Sorento Plug-in Hybrid, Exclusive                             669.900,-

På utstyrsnivået Active får man i tillegg med blant annet: Parking Collision Avoidance Assist, Blind Spot Collision Avoidance Assist, Blind Spot View Monitor, trådløs ladeplate for smarttelefon, skinnseter, elektrisk justerbart passasjersete, oppvarmede seter på 2. seterad, Around View Monitor, frontkamera, elektrisk bakluke, BOSE Premium Sound m/12 høyttalere (inkl ekstra forsterker og subwoofer) og Ambiente stemningslys

Velger man Exclusive får man i tillegg blant annet: Head-Up Display, seteforlenger på førersete, minnefunksjon for elektrisk førersete (inkl. utvendige speil og Head-Up Display), ventilerte seter foran og panoramasoltak.

Man kan også legge til en pakke med nappaskinn og stigtrinn til kr. 19.900,-

Sorento har selvfølgelig Kias 7-års / 150.000 km garanti.

Kia Bil Norge er hovedimportør av Kia til Norge. Vi har dyktige forhandlere i hele landet. Kia Bil Norge er en del av Bertel O. Steen, som er et av Norges største service- og handelsselskap. Den første Kia ble importert av Kia Bil Norge i november 1994. I dag ruller det mer enn 75.000  Kia på norske veier. Service og ettermarked ivaretas av et kompetent og serviceinnstilt forhandlernett.

Følg pressemeldinger fra Kia Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kia Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kia Norge