BCWs sportsavdeling bytter til Geelmuyden Kiese

Geelmuyden Kiese utvider satsingen på sport, kultur og underholdning, og trapper opp betydelig med rekrutteringen av fem nye ansatte som jobber ut fra det danske kontoret i København. Sammen med den eksisterende avdelingen blir denne delen Skandinavias største spesialiserte team for sport, kultur og underholdning med sterk kompetanse innenfor kommunikasjon, PA, datainnsamling, analyse og strategiutvikling.
"Vi så en mulighet i markedet noen år tilbake, og har siden fått noen utrolig spennende kunder. Vi arbeider kontinuerlig med strategi og kommunikasjon i forbindelse med noen av verdens største sportsbegivenheter og våre kundeforhold dekker et bredt spekter, fra profesjonelle idrettsutøvere, TV-personligheter og spillselskaper til landsdekkende idrettsforbund og -foreninger. Med denne utvidelsen får vi noen av Danmarks ledende rådgivere innenfor dokumentasjon, analyse og outreach for begivenheter i hele verden," sier Managing partner i Geelmuyden Kiese Danmark, Karne Lykkebo.
I spissen for den utvidede enheten står Ronnie Hansen som de siste tre årene har vært direktør for Burson, Cohn og Wolfe Nordic (BCW Nordic) der har han arbeidet med nordiske og internasjonale kunder innenfor sport, kultur og underholdning. Med seg tar han med fire ansatte som alle har vært involvert i driften av BWC Nordic, en bedrift som har levert vekst og overskudd i alle år.
"Jeg ser rett og slett muligheten til å skape den ultimate avdelingen innenfor området der vi kombinerer våre veldokumenterte kjernekompetanser innen datainnsamling, analyse og strategiutvikling med GKs særlige styrker innen kommunikasjon, PA og det kreative området. Jeg er også veldig glad for at alle BCWs eksisterende kunder på området blir med videre til GK," sier Ronnie Hansen.
Geelmuyden Kiese har allerede en bred kundeportefølje innenfor sport, kultur og underholdningsområdet med kunder med kjente merker som Discovery Networks og Unibet, samt Danmarks dyreste fotballspiller, Joachim Andersen. Med utvidelsen får også avdelingen flere kunder og styrket kompetanse innenfor musikk- og festivalbransjen, kulturøkonomi og -analyse, i tillegg til en globalt ledende avdeling i outreach; en disiplin der rettighetshavere til sport- og kulturarrangementer tilbyr vertsrettigheter til byer, land og arenaer. Blant de nye kundene er esportgiganten Riot Games og en rekke festivaler som Distortion i København. I Norge har vi erfaring med Idrettens Olympiade, Kadetten og Peer Gynt, sier Svein Roger Selle, partner og viseadministrerende i Geelmuyden Kiese Gruppen.
Utvidelsen av teamet trer i kraft umiddelbart.
For ytterligere kommentarer:
Svein Roger Selle
Telefonnummer: +47 957 68 098
Ronnie Hansen
Telefonnummer: +45 30 12 16 50
Bilder

Om Geelmuyden Kiese
Geelmuyden Kiese er Skandinavias største kommunikasjonsbyrå med kontorer i Oslo, Bergen, København og Stockholm. Selskapet ble etablert i 1989 av Hans Geelmuyden og Jo Kiese. Det som i sin tid startet som et PR-byrå, er i dag et fullservice byrå som forener samfunnskommunikasjon og markedskommunikasjon. GK har 130 ansatte totalt og leverer tjenester innenfor PR, public affairs, finansiell kommunikasjon, merkevareutvikling, reklame, innholdsmarkedsføring, film og digital kommunikasjon.
Følg pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Geelmuyden Kiese på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese
Erfaren ringrev med 12 år på Stortinget blir rådgiver: Helge Orten blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese12.9.2025 09:53:47 CEST | Pressemelding
Molde/Oslo, 12. september 2025 – Helge Orten blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese og etablerer egen rådgivningsvirksomhet med base i Molde og Oslo. Han vil arbeide bredt mot privat og offentlig sektor, med særlig fokus på kystnæringene, havbruk, industri, finans og samferdsel – områder han kjenner godt fra politikken og tiden som stortingsrepresentant.
Hvem blir Norges neste statsminister?4.9.2025 08:41:02 CEST | Pressemelding
I dag er det bare fire dager unna valget – og stemningen i velgermassen er i bevegelse. Sammen med Markedsanalyse i Virke, Strategi- og analyseforeningen og Geelmuyden Kiese, Altinget.no, og Trekanten Bar – Oslos nye Tostrupkjelleren på onsdager – inviterer vi til en kveld med toppolitikere, dagsaktuelle målinger og de klokeste analytiske hodene, og stiller de viktigste spørsmålene!
EY vinner Gullpollen14.8.2025 12:57:50 CEST | Pressemelding
EY vinner prisen for beste bruk av kreativitet under Arendalsuka for sin visuelt imponerende og tankevekkende installasjon om fremtidens klima og økonomi.
Gullpollen: Skal kåre beste oppmerksomhetsskaper i Arendal igjen4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
For andre gang skal prisen Gullpollen deles ut til den aktøren som er best til å bruke kreativitet til å få frem sitt budskap.
Hvem blir Norges neste statsminister?2.7.2025 12:12:40 CEST | Pressemelding
Den 4. september er vi bare fire dager unna valget – og stemningen i velgermassen er i bevegelse. Sammen med Markedsanalyse i Virke, Strategi- og analyseforeningen og Geelmuyden Kiese, Altinget.no, og Trekanten Bar – Oslos nye Tostrupkjelleren på onsdager – inviterer vi til en kveld med toppolitikere, dagsaktuelle målinger og de klokeste analytiske hodene, og stiller de viktigste spørsmålene!
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom