Bassøe Offshore AS

Bassøe Gruppen styrker meglersiden

Det internasjonale meglerselskapet Bassøe Offshore AS, som ligger under Bassøe Gruppen, styrker nå organisasjonen. Inn kommer Guttorm Bentsen som ny managing partner.

– Guttorm er kjent som en svært dyktig og erfaren offshore-megler, og vi er sikre på at han er rett mann for oss, sier Erland Bassøe, styreformann og eier av Bassøe Gruppen.

Guttorm Bentsen har lang erfaring fra en rekke forskjellige posisjoner i Statoil ASA, Fred Olsen Energy ASA, RS Platou ASA, og Worldwide Energy Advisors AS. I Bassøe Offshore vil Guttorm få ansvaret for å styrke og videreutvikle selskapets unike tilnærming til megling og rådgivning i offshorebransjen, med fokus på dybdekunnskap, kreativitet og tillit.

- Jeg ser veldig frem til å begynne i Bassøe Offshore, og ikke minst være med på å bygge meglerselskapet videre. Bassøe Gruppen har opparbeidet seg en unik posisjon som meglere og prosjektutviklere i offshorebransjen, og jeg gleder meg til å samarbeide tett med Bassøe-teamet i tiden som kommer, sier Guttorm Bentsen, tiltredende managing partner i Bassøe Offshore.

Et unikt meglerselskap innen offshore
Bassøe Offshore sikter mot å styrke sin posisjon som et unikt internasjonalt meglerselskap innen offshore. Selskapet – som ble etablert tilbake i 1978 – spesialiserer seg på nybygg, kjøp og salg, befraktning, samt analyse og rådgivning innenfor offshoresegmentene rigg, flytende produksjon og spesialfartøy. Med kontorer i Oslo, London, Houston, og Rio de Janeiro, har også Bassøe Offshore en global tilstedeværelse.

- Siden etablering i 1978 har Bassøe Gruppen bygget svært mye kompetanse og erfaring innenfor offshorebransjen, og vår lange historie gir oss et solid grunnlag for videre vekst. Gjennom styrkingen av datterselskapet Bassøe Offshore kan vi tjene våre kunder på enda bedre måte, og vi ser samtidig positivt på olje- og gassmarkedet fremover, sier Bassøe.

Styrkingen av Bassøe Offshore er en del av Bassøe Gruppens overordnede strategi for å skape en mer effektiv og strømlinjet organisasjonen. Konsernet består i dag av tre separate forretningsområder; meglerselskapet Bassøe Offshore AS, prosjekt- og investeringsselskapet BassInvest AS, og design- og ingeniørselskapet Bassøe Technology AB Gothenburg.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Erland Bassøe, styreformann og eier av Bassøe Gruppen
E-post: erland@bassoe.no

Om Bassøe Gruppen
Bassøe Gruppen er et internasjonalt, privateid rådgivnings- og investeringsselskap, med sterk kompetanse og lang erfaring innenfor offshoreindustrien. Gruppen består i dag av meglerselskapet Bassøe Offshore AS, prosjekt- og investeringsselskapet BassInvest AS, og design- og ingeniørselskapet Bassøe Technology AB Gothenburg. Bassøe Gruppen er representert med kontorer i Oslo, Gøteborg, London, Houston og Rio de Janeiro. For mer informasjon, vennligst besøk: www.bassoe.no .

Bilder

Managing partner Guttorm Bentsen (til venstre) og styreformann og eier Erland Bassøe.

Om Bassøe Offshore AS

Bassøe Offshore AS
Lille Grensen 7

Følg saker fra Bassøe Offshore AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Bassøe Offshore AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Bassøe Offshore AS