BankID BankAxeptBankID BankAxept

BankID BankAxept lanserer Norges raskest voksende Kjenn-din-kunde-tjeneste i Sverige

Del
Et halvt år etter selskapets oppkjøp av Kundesjekk, lanseres den i nabolandet. – Norges raskest voksende Kjenn-din-kunde-tjeneste har gode forutsetninger for å lykkes i Sverige, et marked som er tre ganger så stort som her hjemme, sier Øyvind Westby Brekke, daglig leder i BankID BankAxept.
Øyvind Brekke, daglig leder i BankID BankAxept skal tilby svenskene effektiv kundekontroll.
Øyvind Brekke, daglig leder i BankID BankAxept skal tilby svenskene effektiv kundekontroll.

Oppkjøpet av Kundesjekk i fjor høst, er det første i regi av selskapet BankID BankAxept. Tjenesten har hatt en dobling i antall kunder de siste ni månedene. Privatmegleren,  Lokalbank, PowerOffice og Utleiemegleren har nylig tatt tjenesten i bruk, mens Regnskap Norge, BDO og Advokatforeningen har benyttet tjenesten en god stund.

Norge foran i løypa

Norske tilsynsmyndigheter har lenge oppfordret til bruk av effektive kundetiltak gjennom  smarte systemer og robuste tredjepartsdata i kampen mot hvitvasking og terrorfinansiering. I Sverige er nå fokus og tilsyn økende:

– Vi ser at mange svenske bedrifter har utfordringer med manuelle, tidkrevende prosesser for helt elementære oppgaver knyttet til kundekontroll. Vi kan tilby et tidsbesparende verktøy som kan brukes via en portal, eller integreres i kundens prefererte fagsystem, sier Brekke. 

Går for verdiøkende tjenester

Oppkjøpet av Kundesjekk og inntreden i nye markeder utenfor Norge, er en del av strategien til BankID BankAxept. Selskapet ble etablert 19. juli i fjor, etter fire år som en del av Vipps.

– BankID BankAxept har til nå vært leverandør av infrastruktur. Nå ønsker vi å utvikle verdiøkende tjenester som skal komme kunder og samfunn til gode. Ser vi markedsmuligheter og har gode verdiforslag, tar vi steget ut i nye markeder, sier Brekke.

Nøkkelord

Kontakter

Hege Steinsland
Kommunikasjonssjef BankID BankAxept

Bilder

Øyvind Brekke, daglig leder i BankID BankAxept skal tilby svenskene effektiv kundekontroll.
Øyvind Brekke, daglig leder i BankID BankAxept skal tilby svenskene effektiv kundekontroll.
Last ned bilde

Om BankID BankAxept

BankID BankAxept
BankID BankAxept
Dronning Eufemias gate 11
0150 Oslo

BankID og BankAxept er Norges mest brukte tjenester innen ID og betaling. Denne infrastrukturen som eies av banker i Norge leverer trygg og enkel betaling og innlogging for hele Norge.

BankAxept er Norges desidert mest brukte og kostnadseffektive betalingssystem. BankAxept har gjort Norge til verdens mest kontantløse samfunn og håndterer over 80 prosent av alle korttransaksjoner i fysisk handel. Nesten 9 av 10 betalinger skjer med tæpping av kortet. Butikkene foretrekker BankAxept på grunn av pris, stabilitet, sikkerhet og raskt oppgjør.

4,5 millioner nordmenn har BankID som brukes til alt fra nettbank, offentlige tjenester og private tjenester innenfor mange bransjer. BankID gir trygg og enkel identifisering og signering på nett, og brukes nesten 1 milliard ganger i løpet av et år.

Følg pressemeldinger fra BankID BankAxept

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BankID BankAxept på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra BankID BankAxept

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye