Banken som fortsetter å gå mot strømmen

De ti største bankene i Norge har lagt ned til sammen 155 filialer de siste fem årene. I samme periode har Sparebanken Øst åpnet ni nye.

Lørdag 7. mai åpnet Sparebanken Øst sitt 30. bankkontor på Østlandet. Det skjedde med brask og bram på Rortunet i Slemmestad, som ligger i Asker kommune. Til stede var blant andre ordfører Lene Conradi som fikk æren av å klippe snora til de nye lokalene. Slemmestad skolekorps spilte og det ble delt ut kake til senterets kunder.

- Folk liker å ha et lokalkontor å forholde seg til. Det er en service som betyr mye når du skal ta opp lån eller snakke med noen om forsikring, sier Terje Torp som er banksjef for det nye kontoret.

- Det er alltid til det beste for kunden, når de store, tunge konkurrentene blir utfordret, mener Terje.

Lokal forankring
Sparebanken Øst har også kontor i Asker sentrum, Sandvika, Sætre, Tofte, Røyken. Hovedkontoret ligger i Drammen.

- På Slemmestad er det ikke andre banker i nærheten. Vår erfaring er at folk setter pris på å ha lokalkjente rådgivere å forholde seg til. En som kjenner deg og historien din, sier han.

Sparebanken Øst tilbyr også digitale løsninger for kundene, men legger stor vekt på personlig service og rådgiving på kontorene.

- Vi vil ikke ekskludere kundene som vil ha en tradisjonell måte å bruke banken på. Vi etablerer oss der kundene vil bruke oss. Samtidig er vi helt avhengige av at kundene bruker den nye lokalbanken, sier leder for personmarked Sparebanken Øst, Kristian Haaland.

Terje Torp, avdelingsbanksjef Asker og Bærum
tlf: 909 44 585

e-post: terje.torp@oest.no

Kristian Haaland, leder personmarked Sparebanken Øst

tlf: 976 83 685

e-post: kristian.haaland@oest.no

Om Sparebanken Øst

Sparebanken Øst
Bragernes Torg 2
3017 Drammen

Sparebanken Øst

Etablert i 1843 i Øvre Eiker og er en av Norges største alliansefrie sparebanker.

Vår målsetting er å gi kundene personlig service når og hvor de ønsker det, samtidig som vi tilbyr de gode, digitale tjenestene man trenger i hverdagen.

Hovedkontoret er på Bragernes torg i Drammen, og vi har 30 kontorer på Østlandet.

Følg pressemeldinger fra Sparebanken Øst

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sparebanken Øst på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sparebanken Øst