Appsonite Music and Apps

Bandet JAGGU dykker dypere ned i The Pit

Singelen The Pit, er nyeste utgivelse fra bandet JAGGU, det Oslo baserte tungrock bandet som slapp sitt debut album i fjor. The Pit, er en ny låt som viser den intense dynamikken mellom de tre vokalistene, og et bredt utvalg av musikalske innflytelser som har påvirket bandet. JAGGU har tatt et stort sprang med låta, og de fortsetter å utfordre seg selv ved å grave dypere ned i låtskrivingen fremover.

The Pit - Singel Cover

The Pit er en låt som har vært med JAGGU siden begynnelsen av 2018, og har gått igjennom flere forskjellige stadier og versjoner før bandet ble 100% fornøyd. Gjennom kreative forskjeller, utfordringer og vekst som bandet har gått gjennom de to årene, har The Pit utviklet en distinkt progressiv lyd - analogt med bandet og dets reise så langt på ferden.

Låta har en tam-drevet og ritualistisk intro som virkelig showcaser den sterke vokalen til trommis «Nona», før Marius Mellebye smeller til med et herlig gitar-riff som virkelig drar deg inn i den 6 minutter og 33 sekunder lange psykedeliske stoner-rock låta.

Singlen inneholder også ett live spor av låta Green Sea, som ble spilt inn da JAGGU gjorde en streaming konsert i samarbeid med Blitz TV under corona lockdownen tidligere i år. Denne konserten ble Blitzhuset sin første live stream noensinne, og satte standarden for live streaming eventer i Oslo.

The Pit er tilgjengelig på alle strømmetjenester.

JAGGU er en norsk og engelsk heavytrio fra Oslo, som befinner seg i et særegent metal og stonerrock landskap. De består av Asbjørn, Marius og Nona. De ga i fjor ut sitt debutalbum; ‘Revenantian’ - En kraftpakke som høres ut som flere enn 3 medlemmer, sperrer opp øyne som ører og viser vei inn i en bandverden, der grenser i stor grad utforskes. Et album med røtter i et japansk folkeeventyr, og som setter standarden for bandets helt egne uttrykk i estetikk, som sound.

Artwork: Auro Boross

Innspillt og mikset i Red Line Studio, Marius Melleby

Master av Mike Fearon

Marius Melleby
mariusmelleby@gmail.com

The Pit - Singel Cover
Jaggu Band Bilde
Jaggu Live

Om Appsonite Music and Apps

Appsonite Music and Apps
Bokfingvegen 39
2032 Maura

+47 90 53 15 68http://www.appsonite.no

Følg saker fra Appsonite Music and Apps

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Appsonite Music and Apps på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Appsonite Music and Apps