Azerion fortsetter sin ekspansjon i Europa ved å kjøpe opp den svenske markedsføringsspesialisten Strossle

Strossle leverer solid ekspertise innen kontekstuell markedsføring gjennom kontinuerlig nært samarbeid med publisister

AMSTERDAM, July 08, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Azerion, en raskt voksende bedrift innen digital teknologi for gaming og inntektsgenerering, kunngjorde i dag oppkjøpet av det Stockholm-baserte medieteknologiselskapet Strossle International AB («Strossle»). Dette oppkjøpet vil styrke Azerions posisjon i Norden og Mellom- og Øst-Europa ytterligere. Dette er et naturlig skritt videre etter å ha kjøpt opp Delta Projects, et svensk selskap innen programmatisk markedsføring, og den tyske gamingveteranen WHOW Games i løpet av de siste to årene. Begge disse oppkjøpene ble finansiert med avkastningen etter Azerions vellykkede utstedelse av obligasjoner til en verdi av 200 millioner euro, som ble fullført på Stockholm-børsen i april i år. Disse avtalene støtter Azerions ambisjon om å bli en av de viktigste europeiske plattformene for gaming og inntektsgenerering. Videre fortsetter selskapet å utvikle og gjennomføre sin finansieringsstrategi ved å utforske flere kapitalmarkedsmuligheter, deriblant en mulig børsnotering i relativt nær framtid, for å fremme vekst, utvide plattformen og realisere selskapets visjon.

«Azerion er den perfekte match for Strossle», sier Strossles administrerende direktør Håkon Tillier. «Som del av Azerion kan vi løfte virksomheten til nye høyder og øke tilstedeværelsen i viktige europeiske markeder. Innad i Azerion-konsernet er det mange muligheter til å utvikle annonseteknologien, og kapasiteten vår for programmatisk native-markedsføring er i rask vekst takket være selskapets prestasjonskultur og samarbeid på tvers av landegrensene. Dette er en svært spennende dag for europeiske publisister og annonsører. Jeg er veldig stolt av Strossle-teamet, som har hatt en uunnværlig rolle i utviklingen av det fantastiske selskapet vi har i dag, og jeg gleder meg til å fortsette reisen vår i samarbeid med Azerion.»

Strossle og native-annonsering

Strossle er en ledende innholdsoppdagelsesplattform i Nord-Europa. Takket være samarbeid med over 350 publisister i åtte europeiske land anslår Strossle at de bidrar til leseropplevelsen i 500 000 000 artikler i måneden. Som en ledende aktør innen kontekstuell markedsføring er Strossle den foretrukne distribusjonsplattformen for hundrevis av annonsører i Europa, og Strossles native-annonser har gitt millioner i utbytte for dets mediepartnere siden virksomheten startet i 2014. I 2018 kåret Deloitte Strossle til vinner av EMEA fast 500-prisen, og de har lansert tjenester som et selvbetjent marked for annonsører, API-integrasjoner og house-annonseløsninger for publisister med egne studioer for innholdsmarkedsføring.

Om Azerion

Azerion er et ledende, paneuropeisk selskap i rask vekst, med virksomhet innen digital gaming og inntektsgenerering. Vi utvikler og drifter en sikker og pålitelig nettplattform for sosial gaming og underholdning for brukere i alle aldre. Den integrerte plattformen vår har funksjoner for inntektsgenerering og gir teknologiske løsninger for automatisering av kjøp og salg av digital markedsføring for mediakjøpere og -selgere. Innholdsskapere, publisister og annonsører samarbeider med oss for å nå de mange millionene brukere som spiller spillene våre rundt om i verden, og de bruker våre underholdningskonsepter for å øke engasjementet og lojaliteten og styrke e-handelen.
Etter at Azerion ble grunnlagt av to nederlendere i 2015, har selskapet opplevd rask ekspansjon gjennom organisk vekst og strategiske oppkjøp. Azerion har over 955 ansatte fordelt på 24 avdelinger, og hovedkontoret deres ligger i Schiphol-Rijk i Nederland.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire

Hexagon Digital Wave signs new equipment and service agreement with Linde29.7.2021 09:00:00 CEST | Press release

Hexagon Digital Wave, a business of Hexagon Composites has signed an agreement with Linde, a leading industrial gas and engineering company. The agreement covers the supply and service of Ultrasonic Examination (UE) testing equipment. The estimated total value of the agreement is USD 2 million (approx. NOK 17 million) and designates Hexagon Digital Wave as a long-term partner. Driving energy transformation “We are excited to extend our relationship with the great team at Linde”, says Keith Fountain, UE international Sales Manager Hexagon Digital Wave. “Over the past 14 years we have provided our equipment to one of the market leaders in the industrial gas environment and helped to improve the safety of their cylinders.” About the market The non-destructive UE test and process enables the recertification of the cylinders without removing the internal product which improves the safety and allows a number of ESG requirements to be accomplished. Positive environmental impacts are accomplis

Nexstim Receives an NBS System Order from a University Hospital in Germany29.7.2021 09:00:00 CEST | Press release