AVYO går inn i Delta

- Med AVYO som en selvstendig organisasjon i Delta styrker vi tilbudet til medlemmene i både stat og kommune, og ikke minst i NAV, sier Deltas forbundsleder Lizzie Ruud Thorkildsen.
Delta-leder Lizzie Ruud Thorkildsen og AVYO-ledere Øyvind Hov Randmæl signerer avtalen som sikrer medlemmene i begge organisasjoner er enda bedre organisasjonstilbud. Foto: Gunhild Lervåg

Delta-leder Lizzie Ruud Thorkildsen og AVYO-leder Øyvind Hov Randmæl signerte onsdag 21. april avtalen om at AVYO går inn som selvstendig organisasjon i Delta fra 30. april.

AVYO har spisskompetanse på NAV og solid kompetanse på det statlige lov- og avtaleverket, mens Delta er sterk på det kommunale lov- og avtaleverket.

Samarbeidet med Delta gir oss de beste forutsetningene for å videreutvikle vårt tilbud til ansatte i NAV, i Helfo og på tolkeområdet, sier AVYOs leder Øyvind Hov Randmæl.

Dette er AVYO og Delta fra 30. april 2021

• AVYO er en selvstendig organisasjon i Delta og organiserer ansatte i NAV og i Helfo, samt frilanstolker for døve og døvblinde
  • Delta er det største forbundet i YS med nesten 90.000 medlemmer innenfor offentlig tjenesteyting. Medlemmenes oppgaver spenner fra helse- og omsorg til forvaltning og drift av en rekke statlige, kommunale og private tjenester. Bransje-, yrkes- og medlemsorganisasjoner ivaretar medlemmenes yrkesfaglige interesser.