Avlyser World Cup-stevne i Oslo

Arrangøren av CSIW5* Kingsland Oslo Horse Show og NRYF har tatt avgjørelsen om å avlyse årets World Cup-stevne i Telenor Arena. Årsaken til dette ligger i de mange usikkerhetsfaktorer som koronapandemien gir.

Foto: Rebecca Ballestad Mender

-Kingsland Oslo Horse Show bygger på en balanse mellom kommersielle partnere, private avtaler, stands, frivillige og alle våre lojale publikummere for å kunne driftes økonomisk forsvarlig. Med den usikkerheten som den pågående pandemien innebærer, vil 2020 dessverre være det året der vi, til tross for store anstrengelser for å unngå det, ser oss nødt til å si at vi ikke kan være vertskap for kvalifiseringsrunden av Longines FEI Jumping World Cup ™ i Oslo, sier stevnedirektør Morten Aasen sammen med rytterpresident Tore Sannum.

-Vi vet hvor vanskelig det er å ta en slik avgjørelse på vegne av et så stort og viktig arrangement som dette, men vi ser frem til å være sammen om dette i Oslo igjen i 2021, sier generalsekretæren i FEI, det internasjonale rytterforbundet, Sabrina Ibáñez.

-Vi velger å se positivt på fremtiden og nye muligheter etter hvert som verden får kontroll over koronapandemien. Og ikke minst ser vi ser frem til å ønske hester, ryttere og publikum velkommen til CSIW5* Kingsland Oslo Horse Show i 2021 sier Morten Aasen og Tore Sannum.

Morten Aasen / e-post: morten@oslohorseshow.com / mobil: +47 90 85 22 48

Foto: Rebecca Ballestad Mender

Kingsland Oslo Horse Show er en av Norges største innendørs sportsbegivenheter og er Norges største hesteshow. Arrangementet er den offisielle starten på World Cupen i sprang og trekker flere av verdens beste ryttere og hester til Oslo.

Nøkkelfakta Norges Rytterforbund:

• Stiftet 10.desember 1915
  • 12 største særforbundet i NIF
  • 32 500 medlemmer
  • 9 forskjellige grener
  • 17 kretser
  • 340 klubber
  • ca 1000 stevner pr år (fra klubb- til nasjonale stevner)

Følg saker fra Norges Rytterforbund

Siste saker fra Norges Rytterforbund

Unge norske ryttere viser krefter i Drammen29.8.2020 11:12:29 CESTPressemelding

De norske ryttere møtte toppryttere fra de beste europeiske nasjonene i fredagens CSIO3* Oxer Grand Prix på det internasjonale sprangstevnet på Linnesvollen, Drammen. Hinderhøyden lå på velvoksne 1,60 m – og til topps gikk irske Shane Breen. To unge norske ryttere satte strek under det at Norge har unge toppryttere på vei - Fredrik Berg Seim og Martine Myhrer Dyngeland fra henholdsvis Bergen og Maura tok to fine topplasseringer.