Avinor gjenåpner lufthavner

Avinor har besluttet å gjenåpne lufthavner med virkning fra 1. juni

Avinor besluttet å stenge ni kortbaneflyplasser for all kommersiell flyvning fra og med onsdag 18. mars. Dette ble gjort for å kunne forflytte særlig personell, men også utstyr til andre lufthavner.

Etter hvert som samfunnet gradvis åpnes igjen har gjenåpning blitt vurdert.
Avinor har nå besluttet å gjenåpne våre lufthavner med virkning fra 1. juni.

Når det gjelder ruteprogram er dette et forhold mellom Samferdselsdepartementet og fortrinnsvis Widerøe.

-Som del av en gradvis gjenåpning av samfunnet som Regjeringen har satt i gang, ønsker Avinor å bidra til en god infrastruktur i hele landet. Med gjenåpning legger vi til rette for et godt tilbud til alle som er avhengig av lufttransport i disse områdene, sier konsernsjef i Avinor Dag Falk-Petersen.

Vi svarer ikke på mediehenvendelser mellom 2100 - 0630 med mindre det inntreffer større hendelser. For informasjon om flytrafikken ved våre lufthavner, se www.avinor.no, og velg flyplass.

+47 918 15 614presse@avinor.no

Følg saker fra Avinor