AutoStore

AutoStore nominert til prestisjetung europeisk pris

Ble nasjonal vinner i Europeen Business Awards – nå kan den verdensledende robotoprodusenten gå helt til topps i en av verdens største næringslivskonkurranser.
AutoStores system av roboter i aksjon. Foto: Autostore

European Business Awards er en prisutdeling som hvert år deler ut priser til europeiske bedrifter som har utmerket seg det siste året. AutoStore vant i år den norske prisen i kategorien «The Business of the Year Award with Turnover of €150m or higher», og skal konkurrere mot de andre nasjonale vinnerne fra hele Europaom hovedpremien til kategorien under prisutdelingen Warszawa i 3.- 4. desember.

– Vi er utrolig stolte over å ha vunnet den norske prisen. AutoStore er en bedrift som hele tiden har stått for innovasjon og effektivitet, og at vi blir lagt merke til på denne måten ved at vi nå skal til Polen og «kjempe» om hovedpremien er veldig gøy. Vi er verdensledende på robotteknologi, og jeg tror vi stiller godt i finaleheatet, sier administrerende direktør i AutoStore, Karl Johan Lier.

– Ledende bedrift
AutoStore ble kåret til den norske vinneren av en jury bestående av næringslivsledere, politikere og akademikere. Totalt er syv norske bedrifter nominert til hver sin pris i sin respektive kategori.

– AutoStore viser at de er en ledende bedrift innenfor sitt felt. Å bli valgt som nasjonal vinner betyr at du viser god innovasjon, etikk og suksess og er en av de beste virksomhetene i Europa, sier Adrian Tripp, administrerende direktør for European Business Awards.

Totalt ble over 120 000 bedrifter fra 33 land over hele Europa vurdert til de nasjonale prisene. Det blir tolvte gang European Business Awards når den arrangeres 3.- 4. desember i Warszawa.

For ytterligere kontakt:

Lars Sæbø, Marketing Director i AutoStore AS.
Tlf. +47 4114 7376 og epost: lars.saebo@autostoresystem.com

AutoStores system av roboter i aksjon. Foto: Autostore
Robotportrett Foto: AutoStore
Robotportrett Foto: AutoStore
CEO Karl Johan Lier. Foto. AutoStore

Om AutoStore

AutoStore
Stokkastrandvegen 86
5578 Nedre Vats

+47 52 76 35 00http://www.autostoresystem.com

About AutoStore | www.autostoresystem.com

AutoStore™, founded in 1996, is a warehouse robot technology company that invented and continues to pioneer cube storage automation, the densest order-fulfillment solution in existence. Our focus is to marry software and hardware with human abilities to create the future of warehousing. AutoStore is global, with over 950+ systems in 45 countries in a wide range of industries. All sales are distributed, designed, installed, and serviced by a network of qualified system integrators referred to as "partners". The headquarter is in Nedre Vats, Norway, with offices in Oslo (Norway), the U.S., UK, Germany, France, Spain, Italy, Austria, South Korea, Japan, and Singapore.

The AutoStore System consists of an aluminum Grid, Robots, Bins, Ports, and a Controller. The stacked Bins are arranged in a Grid. Robots ride on rails along the top of the Grid, retrieving Bins as needed. The Bins are then delivered to a Port, where warehouse operators are stationed to pick up or fill in products, tag, pack and send them out. A Controller acts as the brain behind the whole operation.

Følg pressemeldinger fra AutoStore

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra AutoStore på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra AutoStore