Automatisert prosess sikrer Wizz Air-passasjerene refusjon innen syv dager
På grunn av korona-krisen opplevde Wizz Air en økning i refusjonsforespørsel på 3000 prosent i 2020 sammenlignet med året før. For å sikre kundetilfredshet, ble en automatisert refusjonsbehandling lansert i mai. Dersom et fly blir kansellert, har passasjerene tre alternativer. De kan få 120 prosent av billettprisen tilbakebetalt i Wizz Air-kreditt, få 100 prosent refundert til bankkonto, eller muligheten til å booke om reisen. Passasjerene kan enkelt be om refusjon gjennom ett klikk på wizzair.com eller ved å følge lenken mottatt på e-post.
Zsuzsa Poos, Chief Customer and Marketing Officer i Wizz Air, sier følgende om den automatiserte refusjonsbehandlingen: «I WIZZ forplikter vi oss til å gi den beste kundeopplevelsen, og valgte derfor å investere tungt i automatisering av refusjon tidlig i pandemien. Det har sørget for at passasjerene våre får pengene tilbake raskere enn hos andre europeiske flyselskaper. Vi er stolt over at 95 prosent av refusjonsforespørslene er behandlet innen syv dager, og vil fortsette å investere i teknologi som gjør prosessen sømløs og intuitiv. Slik sikrer vi at kundene våre alltid kan reise bekymringsfritt».
Wizz Air oppfordrer alltid reisende til å bestille direkte på wizzair.com eller via flyselskapets mobilapp. Dette sikrer en smidig og rask refusjonsbehandling. Bestillinger som gjøres gjennom booking-plattformer hindrer muligheten for direkte kontakt mellom Wizz Air og passasjeren. Booking-plattformene har ulike løsninger for håndtering av refusjon, og disse er utenfor Wizz Airs innflytelse og kontroll.
For ekstra beskyttelse, tilbyr Wizz Air sine passasjerer WIZZ Flex. Tjenesten gir økt fleksibilitet og muliggjør kanselleringen av reise inntil 3 timer før avgang uten gebyr. Passasjerene kan velge å få refundert 100 prosent av billettprisen til flykreditt, eller endre dato og reisemål et ubegrenset antall ganger.
Nøkkelord
Kontakter
Andras RadoSenior kommunikasjonssjefWizz Air Group
communications@wizzair.comBilder
Lenker
Om Wizz Air
Wizz Air er det raskest voksende europeiske lavprisselskapet. Selskapet operer en flyflåte bestående av 136 Airbus A320- og A321-maskiner. Vårt team med dedikerte ansatte opprettholder en utmerket service og lave priser på våre flygninger. Det gjorde oss til det foretrukne flyselskapet for 40 millioner passasjerer i budsjettåret F20, som ble avsluttet 31. mars i år. Wizz Air er oppført på aksjebørsen i London, under tickeret WIZZ. Selskapet ble nylig kåret til et av verdens ti sikreste flyselskaper av airlineratings.com, og «2020 Airline of the Year» av ATW.
Notes for Editors:
- All Wizz Air flights are operated on Airbus A320 aircraft, with 180 seats and A321 aircraft with 230 seats and Airbus A320neo aircraft with 186 seats and Airbus A321neo aircraft with 239 seats
- Wizz Air has introduced a range of enhanced hygiene measures which include; cabin crew and passengers are required to wear facemasks, cabin crew are required to wear gloves, onboard purchases are encouraged to be made by contactless payment, passengers are requested to follow physical distancing measures and all purchases are encouraged to be made online prior to the flight.
- HEPA filters on all Wizz Air aircraft already filter out 99.97% of viruses and bacteria from the air and all aircraft are regularly put through an industry-leading disinfection process with an antiviral solution and, following WIZZ’s stringent daily cleaning schedule, all of the airline’s aircraft are further disinfected overnight with the same antiviral solution.
- For more information on the enhanced health and hygiene measures, please see here.
- For free pictures of aircraft, crews and logo library please visit http://wizzair.com/en-GB/press
Følg pressemeldinger fra Wizz Air
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Wizz Air på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Wizz Air
Wizz Airs papirløse førerkabin skal gi optimalisert ruteplanlegging26.5.2021 11:03:40 CEST | Pressemelding
I dag lanserer Wizz Air sin nye Electronic Flight Bag-løsning (EFB). Det betyr at alle papirtrykte manualer og reiseplaner erstattes med et nettbrett. Det nye systemet gir økt effektivitet i flyplanleggingen, og støtter opp om Wizz Airs bærekraftsforpliktelser gjennom redusert drivstoffbruk.
Norge gjenåpner - Wizz Air trapper opp22.5.2021 11:06:55 CEST | Pressemelding
Wizz Air har som ambisjon å tredoble trafikken på det norske innenlandsnettet. Nå trapper selskapet opp satsingen etter regjeringens avgjørelse om ikke lenger å fraråde innenlandsreiser.
Wizz Air lanserer 32 nye ruter og ny base i Italia – selskapets største ruteannonsering noensinne14.5.2021 13:19:24 CEST | Pressemelding
Wizz Air kunngjorde i dag den planlagte åpningen av sin 43. base i Europa. Kunngjøringen av den nye basen i Roma skjer samtidig som selskapet annonserer hele 32 nye ruter, med flygninger til 19 europeiske land. De nye rutene blir et supplement til de 20 rutene som selskapet allerede opererer fra Roma Fiumicino-flyplassen.
Wizz Air lanserer chatboten Amelia21.4.2021 10:48:28 CEST | Pressemelding
Wizz Air introduserer i dag sin nye chatbot, Amelia. Selskapets virtuelle assistent skal bedre kundeopplevelsen og gjøre det enklere for passasjerer å skaffe reiserelatert informasjon.
Wizz Air lanserer ny rute til Polen16.4.2021 08:15:00 CEST | Pressemelding
Wizz Air lanserer i dag sin åttende rute mellom Sandefjord Torp og Polen. Fra 1. september kan reisende fly til Rzeszów to ganger i uken, til en pris fra 209 kroner*.