Auriant Mining:s delårsrapport för Q4 2020 och online-konferens den 26 februari 2021

Auriant Mining AB har nöjet att meddela att Bolagets delårsrapport för Q4 2020 kommer att publiceras på fredagen den 26 februari.

Detta kommer att följas av ZOOM-konferens för analytiker och investerare med Danilo Lange (VD), Vladimir Vorushkin (Ekonomichef) and Petr Kustikov (Operativ chef), som kommer att presentera Auriant Mining:s resultat för Q4 2020 samt med en möjlighet att ställa frågor.

Evenemanget börjar kl. 12:00 CET (12:00 Stockholm, 14:00 Moskva, 11:00 London).

För att delta i ZOOM-konferensen fredagen den 26 februari, vänligen skicka till e-post conf@auriant.com följande uppgifter: e-post, namn, företagsnamn. Vi kommer att skicka konferens-ID och lösenord via mail.

Om du har några frågor kan du skicka dem till e-post: conf@auriant.com

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Feedzai recognized in NowTech: Enterprise Fraud Management, Q1 2021 Report2.3.2021 17:46:42 CETPress release

SAN MATEO, Calif., March 02, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Feedzai, the world’s leading cloud-based risk management platform announced today that it has been recognized in Forrester’s NowTech: Enterprise Fraud Management, Q1 2021 report. The report provides an overview of 37 Enterprise Fraud Management (EFM) providers. The report is designed to help security and risk professionals understand the value they can expect from an EFM provider, while also providing guidance on selecting vendors based on their respective expertise. In addition, the report addresses critical elements in EFM solutions that reduce fraud, minimize customer friction, and provide explainable fraud models - an increasingly important element as Responsible AI discussions take place from a regulatory perspective. “The days of closed risk scoring models for fraud management are over,” writes Andras Cser, Vice President, and Principal Analyst - Security and Risk Management at Forrester Research in the report:“EFM solutions h

Karolinska Development’s portfolio company OssDsign announces a fully guaranteed rights issue and launches new corporate strategy2.3.2021 17:02:24 CETPress release

STOCKHOLM, SWEDEN – March 2, 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) announces today that its portfolio company OssDsign has decided to carry out a fully guaranteed rights issue of SEK 240 million in combination with overallotment options of up to approximately SEK 30 million – a total of approximately SEK 270 million. The purpose of the financing is, among other things, to accelerate the company's development through the new strategy program ASCENT25. The guarantors of the rights issue include several of the company's previous major shareholders, including Karolinska Development, SEB Venture Capital and Fouriertransform. In connection with the rights issue, OssDsign presents a new corporate strategy with the purpose of realizing its potential and accelerating the development towards a positive cash flow by 2025. The great interest in the issue reflects confidence in OssDsign's capacity to advance to a new level. The new strategy, ASCENT25, aims to accelerate the compa

Karolinska Developments portföljbolag OssDsign genomför en fullt garanterad företrädesemission och lanserar ny bolagsstrategi2.3.2021 17:02:24 CETPressemelding

STOCKHOLM, SVERIGE 2 mars 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) meddelar idag att styrelsen i portföljbolaget OssDsign har beslutat att genomföra en fullt garanterad företrädesemission om SEK 240 miljoner i kombination med övertilldelningsoptioner om upp till cirka SEK 30 miljoner – totalt cirka SEK 270 miljoner. Syftet med finansieringen är bland annat att acclerera bolagets utveckling genom det nya strategiprogrammet ASCENT25. Företrädesemissionens garanter inkluderar flera av bolagets tidigare storägare, bland annat Karolinska Development, SEB Venture Capital och Fouriertransform. I samband med emissionsbeslutet presenterar OssDsign en ny bolagsstrategi vars syfte är att realisera dess potential och acclerera utvecklingen mot ett positivt kassaflöde senast 2025. Den stora intresset för emissionen speglar förtroendet för OssDsigns kapacitet att avancera till en ny nivå. Den nya strategin, ASCENT25, avser att accelerera företagets tillväxt, värdeskapande och inno

USD TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT2.3.2021 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2021-03-04Bid Date2021-03-04Bid times14.00-14.30 (CET/CEST) on the Bid dateOfferent AmountUSD 10 billionMaximum Permitted Volume of BidsUSD 4 billion from an individual institutionSettlement Date2021-03-08Minimum Permitted Bid Volume100 USD million per bidMaximum Allocation40 per cent of the Offerend amountAllocation timeNot later than 15.00 (CET/CEST) on the Bid dateMaturity Date2021-05-28Maximum Number of Bids10 per individual institutionLowest Interest Supplement0.25 percentage pointsConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2021-03-02 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

RAPALA VMC CORPORATION - FINANCIAL STATEMENTS AND CORPORATE GOVERNANCE STATEMENT 2020 PUBLISHED2.3.2021 16:00:00 CETPress release

Rapala VMC Corporation Stock Exchange Release March 2, 2021 at 5:00 p.m. RAPALA VMC CORPORATION - FINANCIAL STATEMENTS AND CORPORATE GOVERNANCE STATEMENT 2020 PUBLISHED Rapala VMC Corporation’s Financial Statements and Corporate Governance Statement 2020 have been published as attachments to this stock exchange release. These statements and other investor information as well as report on corporate responsibility and remuneration report are available on the Group’s corporate website at www.rapalavmc.com in English and Finnish. For the first time, Rapala VMC Corporation publishes the Financial Statements in accordance with European Single Electronic Format (ESEF) reporting requirements. In line with the ESEF requirements, the primary statements have been labelled with XBRL tags. These XBRL tags have not been subject to audit. RAPALA VMC CORPORATION Nicolas Warchalowski President and Chief Executive Officer For further information: Olli Aho, Investor Relations, tel. +358 9 7562 540 Distri

Novartis shareholders approve all resolutions proposed by the Board of Directors at the Annual General Meeting2.3.2021 15:26:23 CETPress release

Shareholders approve 24th consecutive dividend increase to CHF 3.00 (+1.7%) per share for 2020; representing a 3.8% yield1 and approximately 63% payout of free cash flow Shareholders confirm Dr. Joerg Reinhardt as Chairman of the Board of Directors as well as all other members who stood for re-election Shareholders approve all other proposals of the Board of Directors, including the 2020 Compensation Report in an advisory vote, as well as the future Board and Executive Committee compensation in separate binding votes Basel, March 2, 2021 — Novartis shareholders today agreed to the Board of Directors’ recommendations for all proposed resolutions at the Group’s Annual General Meeting (AGM). In accordance with the Swiss COVID-19 Ordinance 3, the 2021 AGM was held without shareholders being physically present. Accordingly, shareholders exercised their shareholder rights via the Independent Proxy and could follow the AGM via a live webcast. In addition, shareholders had the opportunity to s