Auriant Mining:s delårsrapport för Q1 2021 och online-konferens den 31 maj 2021

Auriant Mining AB har nöjet att meddela att Bolagets delårsrapport för Q1 2021 kommer att publiceras på måndagen den 31 maj.

Detta kommer att följas av ZOOM-konferens för analytiker och investerare med Danilo Lange (VD), Vladimir Vorushkin (Ekonomichef) and Petr Kustikov (Operativ chef), som kommer att presentera Auriant Mining:s resultat för Q1 2021 samt med en möjlighet att ställa frågor.

Evenemanget börjar kl. 12:00 CET (13:00 Stockholm, 14:00 Moskva, 12:00 London).

För att delta i ZOOM-konferensen måndagen den 31 maj, vänligen skicka till e-post conf@auriant.com följande uppgifter: e-post, namn, företagsnamn. Vi kommer att skicka konferens-ID och lösenord via mail.

Om du har några frågor kan du skicka dem till e-post: conf@auriant.com

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Karolinska Developments portföljbolag Aprea Therapeutics uppnår primärt utfallsmått i kombinationsterapi av AML med eprenetapopt17.6.2021 10:25:55 CEST | Pressemelding

STOCKHOLM, SVERIGE 17 juni 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) meddelar idag att portföljbolaget Aprea Therapeutics rapporterar positiva resultat från en pågående fas 1/2-studie av bolagets läkemedelskandidat eprenetapopt i kombination med venetoklax och azacitidin i patienter med TP53-muterad akut myeloisk leukemi, AML. Studieresultaten visar att behandlingen uppnår studiens förutbestämda primära effektmått med fullständig remission i 37% av de utvärderade fallen. Studieresultaten baseras på en analys av 30 evaluerbara patienter där fullständig remission (CR) uppmättes i 37% av fallen. Den sammanlagda remissionsfrekvensen i kombination med ofullständig remission (CRi), CR/Cri, var 53%. Enligt studiens tillämpade design (Simon 2-stage) uppnåddes därmed det förutbestämda primära effektmåttet avseende fullständig remission. I den fortsatta delen av fas 1/2-studien ingår elva patienter som erhåller kombinationsterapin och monitoreras avseende säkerhet och behandlingse

STOCKHOLM, SWEDEN – June 17, 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) announces today that its portfolio company Aprea Therapeutics has reported positive outcomes in an ongoing Phase 1/2 study evaluating the efficacy of the company’s candidate drug eprenetapopt in combination with venteoclax and azacitidine in patients treated for TP53 mutated acute myeloid leukemia, AML. The results show that the primary efficacy endpoint of complete remission was reached in 37% of patients. The results are underpinned by an analysis performed on 30 evaluable patients, demonstrating complete remission in 37% of the cases. the composite response rate, i.e. CR combined with CR with incomplete hematologic recovery (CRi), CR/CRi, was 53%. The pre-defined primary efficacy endpoint concerning complete remission was thus reached in accordance with the applied study design (Simon’s 2-stage). Eleven patients remain on the study treatment and is continuously monitored on safety and efficacy para

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS17.6.2021 10:10:00 CEST | Press release