Auriant Mining AB tillkännager utnämning av Vladimir Vorushkin som finansdirektör

VD och styrelse för Auriant Mining AB (publ.) har nöjet att tillkännage utnämningen av Vladimir Vorushkin till finansdirektör för Auriant Mining från den 31 augusti 2020. Vladimir, en fullt kvalificerad ACCA, har omfattande finansiell och redovisningserfarenhet inom stora ryska och internationella företag. Hans tidigare erfarenhet inkluderar finansdirektör för Russian Platinum Group, den näst största ryska platinaproducent; finansdirektör för National Aggregates Company, olika ledande befattningar i RUSAL (en av de största internationella aluminiumoxidproducenterna), Rus Oil (medelstora ryska oljeproducent), Protek (läkemedelsdistributör), Arthur Andersen.

Marina Makarova, som utövade position av tillförordnad finansdirektör sedan december 2018, kommer att fortsätta med Auriant i rollen som Bolagets finans- och ekonomichef.

Sergey Ustimenko, VD, kommenterade: ”På uppdrag av Auriant, vill jag välkomna Vladimir i hans roll i Bolaget. Vladimir kommer att dela av sin omfattande branscherfarenhet i implementering av lednings- och ekonomistyrningssystem, vilket kommer att hjälpa Auriant att växa till en medelstor guldproducent”.

För mer information, vänligen kontakta:

Sergey Ustimenko, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: sergey.ustimenko@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar.  Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt något provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Galapagos announces first dosing in MANGROVE Phase 2 trial with GLPG2737 in polycystic kidney disease1.12.2020 22:01:00 CETPress release

Mechelen, Belgium; 1 December 2020, 22.01 CET; Galapagos NV (Euronext & NASDAQ: GLPG) announces first dosing in the new MANGROVE Phase 2 trial with investigational CFTR inhibitor GLPG2737 in patients with autosomal dominant polycystic kidney disease (ADPKD). MANGROVE is a randomized, double-blind, placebo-controlled trial evaluating a once-daily oral dose of GLPG2737. The drug candidate or placebo will be administered for 52 weeks in up to 60 ADPKD patients with rapidly progressing disease. Patients will be randomized in a 2:1 ratio of treatment to placebo. Primary objectives of the trial are to assess the growth of total kidney volume over 52 weeks compared to placebo as well as overall safety and tolerability. Secondary measures include renal function, pharmacokinetics, and pharmacodynamics. Recruitment for the MANGROVE trial is planned in 7 countries in Europe. GLPG2737 is a CFTR1 inhibitor which was shown to be well tolerated by patients in previous clinical trials. It is hypothesi

REC Silicon – Cancellation of subsequent offering1.12.2020 20:13:46 CETPress release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, JAPAN OR THE UNITED STATES OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. Lysaker, 1 December 2020 Reference is made to the stock exchange announcements by REC Silicon ASA (the "Company") on 14 October 2020 and 15 October 2020 regarding the successful completion of a private placement raising gross proceeds of approximately NOK 1,000 million (the "Private Placement") and a potential subsequent offering (the "Subsequent Offering") of up to 18,518,518 new shares directed towards shareholders of the Company as of 14 October 2020 who were not allocated shares in the Private Placement. The Company has decided not to initiate the Subsequent Offering. The background for the cancellation is that the Company's shares have over time traded on the Oslo Stock Exchange, with significant trading volume, at prices below the subscription pric