Auriant Mining AB publicerar sin delårsrapport för perioden 1 januari - 31 mars 2021

Finansiella höjdpunkter

• Konsoliderade intäkter 10,6 MUSD (Q1 2020: 16,2 MUSD).
  • Nettovinst efter skatt 1,7 MUSD (Q1 2020: 5,9 MUSD).
  • EBITDA 5,0 MUSD (Q1 2020: 9,5 MUSD).
  • Nettokassaflöde från den löpande verksamheten 4,5 MUSD (Q1 2020: 7,9 MUSD).

Höjdpunkter från verksamhet

• Volymen av malm som bearbetats genom CIL-anläggningen uppgick till 96 kt med en snitthalt om 2,04 g/t (totalt guld i malmen – 196 kg). CIL-anläggningen var i drift med beräknad bearbetningskapacitet per arbetstimme (>50 ton/timme) och återvinningsgrad (92,5 %).
  • Under Q1 2021 uppgick totalt malmbaserad guldproduktion till 210 kg (6 743 oz), jämfört med 278 kg (8 938 oz) under Q1 2020, en minskning med 25% eller 68 kg (2 196 oz).
  • Guldförsäljningen under Q1 2021 var 180 kg (5 787 oz), jämfört med 317 kg (10 193 oz) under Q1 2020, en minskning med 137 kg (4 406 oz) eller 43%.
  • Genomsnittligt försäljningspris för guld ökade med 15% till 1 830 USD/oz (under
    Q1 2020: 1 585 USD/oz).
  • Den totala kontantkostnaden ökade med 48% till 705 US-dollar per uns (under Q1 2020: 476 US-dollar per uns).
  • Den totala produktionsprognosen 2021 är 900 - 930 kg guld (28 936 – 29 900 oz). CIL-anläggningen har en årlig kapacitet på 350 000 - 380 000 ton.

Den fullständiga rapporten finns att läsa här.

Detta kommer att följas av ZOOM-konferens för analytiker och investerare med Danilo Lange (VD), Vladimir Vorushkin (Ekonomichef) and Petr Kustikov (Operativ chef), som kommer att presentera Auriant Mining:s resultat för Q1 2021 samt med en möjlighet att ställa frågor.

Evenemanget börjar kl. 12:00 CET (13:00 Stockholm, 14:00 Moskva, 12:00 London).

För att delta i ZOOM-konferensen måndagen den 31 maj, vänligen skicka till e-post conf@auriant.com följande uppgifter: e-post, namn, företagsnamn. Vi kommer att skicka konferens-ID och lösenord via mail.

Om du har några frågor kan du skicka dem till e-post: conf@auriant.com

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Denna information är information som Auriant Mining AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk (MAR).Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av kontaktpersonerna, som anges ovan, klockan 09.00 den 31 maj 2021.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar.  Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Bilagor

Progress on Brunel share buyback program 202121.6.2021 11:00:00 CEST | Press release

Amsterdam, 21 June 2021 – Brunel International N.V. (Brunel; BRNL), reports the transaction details for the period 14 June 2021 through 18 June 2021 related to its share buyback program announced on 1 June 2021 for an amount up to EUR 1,977,000, and started on 3 June 2021 in order to meet obligations under its performance share plan for senior management (excluding Board of Directors). Detailed information including all individual transactions can be found on https://www.brunelinternational.net/en/share-buyback-program. DateTotal shares repurchasedAverage purchase priceTotal consideration 14/06/2021 8,286 € 11.6138 € 96,231.95 15/06/2021 14,103 € 11.5806 € 163,321.20 16/06/2021 14,861 € 11.5029 € 170,944.60 17/06/2021 10,184 € 11.3922 € 116,018.16 18/06/2021 12,935 € 11.2274 € 145,226.42 Total60,369€ 11.4586€ 691,742.33 This press release contains inside information as meant in clause 7 of the Market Abuse Regulation. Attachment Press Release Share Buyback 2021 progress

Scientific Beta releases new inflation-friendly indices21.6.2021 10:36:33 CEST | Press release