Auriant Mining AB (publ.) tillkännager utnämning av Petr Kustikov till Operativ chef

Styrelse för Auriant Mining AB (publ.) (Bolaget) har nöjet att tillkännage utnämningen av Petr Kustikov till Operativ chef med verkan från och med den 1 december 2020.

Petr har varit chef för projektutveckling på Auriant sedan 2016 och spelat en ledande roll i konstruktion av den framgångsrika CIL-anläggningen vid Tardan-fyndigheten. Han är en erfaren gruvchef och arbetade i den rollen på både Oxus Gold och Orsu Metals. Petr tog examen från Navoi statliga gruvinstitut med en examen inom gruvteknik och har avslutat sin magisterexamen i företagsekonomi från Plekhanov ryska ekonomiska universitet, Moskva. Petr är medlem i Australasian gruv- och metallurgiskt institut sedan 2014. Omedelbart innan han gick med i Auriant var han en ledande konsult på SRK Consulting (Ryssland) med säte i Moskva.

Danilo Lange, verkställande direktör, kommenterade:

” Vi är mycket glada att Petr har accepterat denna utnämning, som kommer att övervaka hela koncernens verksamhet, inklusive den pågående produktionen vid Tardan och integrering av utvecklingsplanerna för Kara-Beldyr- och Solcocon-projekten. Han kommer till denna viktiga roll med omfattande och relevant erfarenhet inom ett brett spektrum of verksamhetsområden.”

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.seeller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

German University Hospital Orders Nexstim NBS System with NexSpeech28.1.2021 10:40:00 CETPress release

Press release, Helsinki, 28 January 2021 at 11.40 am (EET) German University Hospital Orders Nexstim NBS System with NexSpeech Nexstim Plc (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) ("Nexstim" or "Company") announces that a University Hospital in Germany has ordered a Nexstim NBS System with NexSpeech. The hospital is a new customer for Nexstim. The NBS System with NexSpeech will be used for neuroscientific research and diagnostics. Nexstim NBS System uses the unique SmartFocus® navigated transcranial magnetic stimulation (nTMS) technology which enables accurate and precise stimulation of the brain. SmartFocus® nTMS mapping conducted with NBS system is a non-invasive and accessible way of diagnosing the tumour’s or other lesion’s location. In addition to motor mapping, NBS System can be used also for locating language eloquent areas when used together with NexSpeech module. Mikko Karvinen, CEO of Nexstim, said: “I’m very happy to welcome this new hospital and its team to our SmartFocus® nTMS user communit

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS28.1.2021 10:10:00 CETPress release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS Auction date2021-01-28Loan195Coupon1.00 %ISIN-codeSE0013546066Maturity2025-06-18 Tendered volume, SEK mln1,300 +/- 650 Volume offered, SEK mln4,250Volume bought, SEK mln1,300Number of bids9Number of accepted bids5Average yield0.040 %Lowest accepted yield0.038 %Highest yield0.044 %% accepted at lowest yield 57.14 Auction date2021-01-28Loan1590Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012676690Maturity2025-09-03 Tendered volume, SEK mln1,500 +/- 750 Volume offered, SEK mln5,926Volume bought, SEK mln1,500Number of bids12Number of accepted bids3Average yield0.066 %Lowest accepted yield0.061 %Highest yield0.068 %% accepted at lowest yield 29.87 Auction date2021-01-28Loan146Coupon0.50 %ISIN-codeSE0013381571Maturity2025-06-11 Tendered volume, SEK mln800 +/- 400 Volume offered, SEK mln4,500Volume bought, SEK mln800Number of bids12Number of accepted bids1Average yield0.073 %Lowest accepted yield0.073 %Highest yield0.073 %% accepted at lowest yield 100.00 Auc