Auriant Mining AB (publ.) tillkännager produktionsprognos för 2021

Auriant Mining AB (publ.) meddelar att dess totala produktionsprognos för år 2021 är 900 - 930 kg guld. CIL-anläggningen vid Tardan kommer att matas med malm från Pravoberezhniy fyndigheten som har varit i produktion sedan 2019. CIL-anläggningen har en årlig kapacitet på 350 000 - 380 000 ton.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Denna information är information som Auriant Mining AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av kontaktpersonerna, som anges ovan, klockan 09:00 den 21 december 2020.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Nyxoah announces full-body 1.5T and 3T MRI compatibility for the Genio® system to treat Obstructive Sleep Apnea (OSA)26.1.2021 07:02:06 CETPress release

PRESS RELEASE Nyxoah announces full-body 1.5T and 3T MRI compatibility for the Genio® system to treat Obstructive Sleep Apnea (OSA) Mont-Saint-Guibert, Belgium – 26th January, 2021 – Nyxoah SA (Euronext: NYXH) (“Nyxoah” or the “Company”), a health-technology company focused on the development and commercialization of innovative solutions and services to treat Obstructive Sleep Apnea (OSA), today announces the Company has received CE Mark Magnetic Resonance Imaging (MRI) conditional labeling for the current Genio® neurostimulation-based OSA therapy to treat Obstructive Sleep Apnea. This revised labeling ensures that patients who receive the Genio® system and those already implanted can now undergo full-body 1.5T and 3T MRI diagnostic scans within approved parameters and access the benefits of Genio® unique bilateral stimulation therapy. Olivier Taelman, Chief Executive Officer of Nyxoah, commented: “We are delighted to announce full-body 1.5T and 3T MR conditional CE mark approval for t

Dante Labs £30M investment in Cambridge will support global COVID-19 sequencing surveillance program26.1.2021 07:00:00 CETPress release

Dante Labs has already analysed two million and a half COVID-19 RT-PCR tests and sequenced more than 30,000 human whole genomes thanks to its Immensa™ Genome Platform CAMBRIDGE, United Kingdom, Jan. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Dante Labs announced today a £30M investment in the United Kingdom to run a global surveillance programme of the new variants of the SARS-CoV-2 virus, starting with a hardware and analytical capacity of 50,000 RNA samples per week. As the SARS-CoV-2 virus mutates, few companies have the skills and expertise to offer both RT-PCR molecular diagnostics and full RNA sequencing. In 2020, Dante Labs successfully leveraged its Immensa™ Genome Platform to support COVID-19 testing at scale, with immediate results. “The SARS-CoV-2 RNA may be simpler to analyse than the human genome. Yet both require massive investments in software and people,” says Dante Labs CEO Andrea Riposati, “Today the UK is the best country to invest in, a global leader in genomics and a beacon of h