Auriant Mining AB (publ.) tillkännager förändringar i geologigruppen

Styrelsen för Auriant Mining AB (publ.) (”Bolaget”) meddelar avgång av chefsgeolog, Vladimir Churin, som lämnar Bolaget för att utöva andra möjligheter och till följd av förändringar i geologigruppen.

Styrelsen arbetar med en översyn av sina framtida krav i detta team, som under den tiden kommer att fortsätta under ledning av seniorgeolog, Artem Manshin, som har varit anställd i Bolaget i 7 år.

Danilo Lange, VD för Auriant Mining, kommenterade:

”På uppdrag av Auriant, vill jag tacka Vladimir för hans tjänst till Bolaget och den roll han har spelat för att utveckla vår tillgångsportfölj och i synnerhet den framgångsrika prospekteringen av fyndigheterna Barsuchiy och Pravoberezhny. Vi önskar honom lycka till i sin framtida karriär.

Vår granskning genomförs när styrelsen arbetar för att säkerställa att vi uppnår rätt kompetensbalans inom alla våra kärnområden, eftersom Bolaget förbereder sig för nästa steg i sin utveckling och särskilt upplåsning av ytterligare värde av sina tillgångar i Tardan och Kara-Beldyr tillsammans med andra projekt. ”

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar.  Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt något provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Skyharbour Signs Letter of Intent with Pitchblende Energy to Option 80% of the North Falcon Point Uranium Property22.10.2020 14:00:10 CESTPress release

VANCOUVER, British Columbia, Oct. 22, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Skyharbour Resources Ltd. (TSX-V: SYH)(OTCQB: SYHBF) (Frankfurt:SC1P) (the “Company”) is pleased to announce the execution of a letter of intent (the “LOI”) with Australian-registered Pitchblende Energy Pty Ltd (“Pitchblende”), which provides Pitchblende an earn-in option to acquire an 80% working interest in the North Falcon Point Uranium Project, to be renamed the Hook Lake Uranium Project (the “Property”). Skyharbour’s Uranium Project Map in the Athabasca Basin: https://skyharbourltd.com/_resources/maps/SYH-Athabasca-MapOct2020.pdf Under the LOI, and subject to completion of the acquisition of Pitchblende by ASX-listed Valor Resources Limited (ASX: VAL) (“Valor”), Pitchblende will contribute cash and exploration expenditure consideration totaling CAD $3,925,000 over a three-year period (“Project Consideration”). Of the Project Consideration, $425,000 will be in cash payments to Skyharbour as well as $3,500,000 in explora

Cargotec’s interim report January–September 2020: Performance improved from the second quarter22.10.2020 13:00:00 CESTPress release

CARGOTEC CORPORATION, Q3 2020 INTERIM REPORT, 22 OCTOBER 2020 AT 2:00 PM EEST Cargotec’s interim report January–September 2020: Performance improved from the second quarter Orders received, sales and comparable operating profit improved from Q2/2020 but remained below the comparison periodCost savings and productivity improvements enhanced profitabilityCargotec expects its comparable operating profit for H2/2020 to increase compared to H1/2020Cargotec and Konecranes announced plans to merge on 1 October. The merger is subject to the obtaining of merger control approvals, among other items. July–September 2020 in brief: Relative profitability at the comparison period’s level Orders received decreased by 14 percent and totalled EUR 740 (858) million.Order book amounted to EUR 1,751 (31 Dec 2019: 2,089) million at the end of the period.Sales decreased by 14 percent and totalled EUR 777 (901) million.Service sales decreased by 9 percent and totalled EUR 244 (269) million.Service and softwa