Auriant Mining AB (publ.) publicerar verksamhetsuppdatering för 3 månader 2021

Viktiga händelser:

• Den totala malmbaserade guldproduktionen under Q1 2021 var 209,7 kg (6 743 oz), jämfört med 278 kg (8 938 oz) under Q1 2021, en minskning med 25% eller 68,3 kg (2 196 oz), men i linje med produktionsplan 2021.
  • Under Q1 2020 var guldförsäljning 180 kg (5 787 oz), jämfört med 317 (10 193 oz) under Q1 2020, en minskning med 137 kg (4 406 oz) eller 43%;
  • 96 kt malm bearbetades med en snitthalt om 2,04 g/t;
  • CIL-anläggningen var i drift med den riktade bearbetningskapacitet per arbetstimme (>50 ton/timme) och en högre återvinningsgrad (92,5 %);
  • 26 kt malm bröts som sammanföll med produktionsvolymen under samma period föregående år. Arbetsvolymen för avrymningen uppgick till 413 000 km3 under Q1 2021 (+179 000 km3 eller 76% mer än under Q1 2020);
  • Snitthalten under Q1 2021 var 2,42 g/t, jämfört med 2,10 g/t under Q1 2020, en ökning med 15%.

Produktion

ProduktionsenhetQ1 2021Q1 2020Avvikelse
Enhetkgozkgozkgoz%
Malmbaserad
  Tardan (CIL)209,7  6,743  278  8,938  (68,3)  (2,196)  (25%)
Alluvial
  Solcocon--

Tardan

EnhetQ1 2021Q1 2020Avvikelse
Brytning
Gråbergsproduktion000 m3413  234  179  76%
Bruten malm000 tonnes26  26  --
Guld in malmkg63  54  17%
Snithaltg/t2,42  2,10  0,32  15%
CIL
Malmbehandling000 tonnes96  100  (4)  (4%)
Haltg/t2,04  3,04  (1,00)  (33%)
Guld in malmbehandlingenkg196  303  (107)  (35%)
Guldproduktion CILkg209,7  278  (68,3)  (25%)
Lager per den 31 mars
Malm000 tonnes31  34  (3)  (9%)
Haltg/t2,30 1,89  0,41  22%

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Solcocon), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid Nasdaq First North Premier Growth Market under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. Mangold Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 015 50, e-mail CA@mangold.se eller besök www.mangold.se.

Denna information är information som Auriant Mining AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk (MAR).Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av kontaktpersonerna, som anges ovan, klockan 18:45 den 19  april 2021.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar. Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Equinor ASA: Generalforsamlingen vedtok utbytte på USD 0,12 per aksje for fjerde kvartal 202011.5.2021 20:32:22 CEST | Pressemelding

Generalforsamlingen i Equinor ASA (OSE: EQNR, NYSE: EQNR) godkjente 11. mai 2021 styrets forslag til årsregnskap og årsberetning for Equinor ASA for 2020. Årsregnskap og årsberetning for Equinor ASA og for konsernet for 2020 ble godkjent, og det utdeles et utbytte på 0,12 amerikanske dollar per aksje for fjerde kvartal 2020. Utbyttet for fjerde kvartal 2020 tilfaller aksjeeiere som er registrert i Equinors aksjeeierregister i verdipapirsentralen (VPS) per utløpet av 14. mai 2021 (”Eierregisterdatoen”). Forutsatt ordinært oppgjør i VPS innebærer dette at man må være aksjeeier per 11. mai 2021 for å ha rett til utbytte. Utbytte til rettighetshavere under ADR-programmet (American Depository Receipts) i USA tilfaller også rettighetshavere per 11. mai 2021. Aksjene vil bli handlet eks. utbytte på Oslo Børs fra og med 12. mai 2021. På New York Stock Exchange vil ADR’er bli handlet eks. utbytte fra og med 13. mai 2021. Aksjeeiere med aksjer som handles på Oslo Børs vil motta sitt utbytte i no

Equinor ASA: Annual general meeting approved dividend of USD 0.12 per share for fourth quarter 202011.5.2021 20:32:22 CEST | Press release

On 11 May 2021, the annual general meeting (AGM) of shareholders in Equinor ASA (OSE: EQNR, NYSE: EQNR) approved the annual report and accounts for Equinor ASA for 2020, as proposed by the board of directors. The annual accounts and the annual report for Equinor ASA and the Equinor group for 2020 were approved, and a dividend of US dollar (”USD”) 0.12 per share will be distributed for the fourth quarter of 2020. The fourth quarter 2020 dividend accrues to the shareholders as registered in Equinor’s shareholder register with the Norwegian Central Securities Depository (VPS) as of expiry of 14 May 2021 (the ”Record Date”). Subject to ordinary settlement in VPS, this implies that the right to dividend accrues to shareholders as of 11 May 2021. For US ADR (American Depository Receipts) holders, dividend accrues also as of 11 May 2021. The shares will be traded ex-dividend on the Oslo Stock Exchange (Oslo Børs) from and including 12 May 2021. On New York Stock Exchange, the ADRs will trade