Auriant Mining AB (publ.) (”Bolaget”) erhåller en villkorad lånefacilitet om upp till SEK 9 400 000

Bolaget har detta datum ingått ett villkorat låneavtal med sin närstående, GoMobile Nu AB, som innehar cirka 23 procent av aktierna och rösterna i Bolaget. Avtalet är villkorat på sådant sätt att dess giltighet är beroende av bolagsstämmans godkännande, och bolagsstämma ska hållas den 10 maj 2022. Enligt låneavtalet ställer långivaren till förfogande, under perioden den 10 maj 2022 till den 9 maj 2023 (tillgänglighetsperioden), en lånefacilitet om upp till SEK 9 400 000, som kan avropas av Bolaget i en eller flera trancher. Den ränta som ska betalas på avropade lånebelopp uppgår till 6,5 procent per år, och det ska därutöver betalas en s.k. stand-by fee om 1,5 procent per år på den del av lånefaciliteten som inte avropats under tillgänglighetsperioden.

Bolaget har rätt att när som helst säga upp tillgänglighetsperioden, och att därigenom begränsa storleken nämnda stand-by fee. Avropade belopp ska återbetalas senast den 10 maj 2023, och vid samma tidpunkt ska även ränta och stand-by fee betalas.

Lånefaciliteten kommer möjliggöra för Bolaget att betala sina rörelsekostnader under tiden som Bolaget arbetar med att öppna nytt bankkonto efter det att Österrikiska myndigheter stängt affärsverksamheten i Sberbank Europe AG hos vilket Bolaget hade sitt bankkonto.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid NASDAQ Nordic Exchange under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 000 50, e-mail CA@gwkapital.se  eller besök www.gwkapital.se.

Denna information är information som Auriant Mining AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk (MAR). Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av kontaktpersonerna, som anges ovan, klockan 13.10 den 6 april 2022.

Aktsamhetsuppmaning: Uttalanden och antaganden gjorda i bolagets informationsgivning med avseende på Auriant Mining ABs (”AUR”) nuvarande planer, prognoser, strategier, tankar och övriga uttalanden som ej utgör historiska fakta är bedömningar eller s k ”forward looking statements” om AURs framtida verksamhet. Sådana bedömningar av framtiden inbegriper men är ej begränsade till uttalanden omfattande ord som ”kan komma”, ”avser”, ”planerar”, ”förväntar”, ”uppskattar”, ”tror”, ”bedömer”, ”prognostiserar” och liknande uttryck. Sådana uttalanden reflekterar företagsledningens för AUR förväntningar och antaganden mot bakgrund av vid varje tillfälle tillgänglig information. Dessa uttalanden och förväntningar är föremål för ett stort antal risker och osäkerheter. Dessa, i sin tur, inbegriper men är ej begränsade till i) förändringar i den ekonomiska, legala och politiska miljön i de länder vari AUR har verksamhet, ii) förändringar i den geologiska informationen som finns tillgänglig vad avser av bolaget drivna projekt, iii) AURs förmåga att kontinuerligt säkerställa tillräcklig finansiering för att bedriva sin verksamhet som en ”going concern”, iv) framgången vad avser koncernens deltagande, om överhuvudtaget, i olika intressebolag, joint ventures eller andra allianser, v) valutakursförändringar, i synnerhet vad avser relationen RUR/USD. Mot bakgrund av de många risker och osäkerheter som existerar i varje guldprospekterings- och guldproduktionsbolag på ett tidigt stadium, kan den faktiska framtida utvecklingen för AUR komma att väsentligt avvika från den i bolagets informationsgivning förväntade. AUR påtar sig ingen ovillkorlig skyldighet att omedelbart uppdatera sådana framtidsbedömningar.  Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Auriant Mining AB (publ). De tilltänkta emissionerna kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller som är bosatta i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada, och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

ERYTECH to Present at the H.C. Wainwright Global Investment Conference17.5.2022 22:05:00 CEST | Press release

ERYTECHtoPresent at the H.C. WainwrightGlobal Investment Conference Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), May 17, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq & Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announced that its Chief Executive Officer, Gil Beyen, will present at the H.C. Wainwright Global Investment Conference. The conference will be held in a hybrid format from May 23-26, 2022, in Miami, USA. The corporate presentation will be held in person on Wednesday, May 25 at 10:30am ET and will be available on-line on the conference website afterwards. Mr. Beyen will be available for one-to-one meetings with investors on May 24, 25 and 26. If you would like to arrange a one-on-one meeting or register, please contact your conference representative. For more information on the H.C. Wainwright 23rd Global Investment Conference, please visit the H.C. Wainwright Conference websi

EVS COMMUNICATES THE RESULTS OF THE ORDINARY GENERAL MEETING17.5.2022 21:59:34 CEST | Press release

Publication on May17, 2022, after market closure Regulated information EVS Broadcast Equipment S.A.: Euronext Brussels (EVS.BR), Bloomberg (EVS BB), Reuters (EVSB.BR) EVSCOMMUNICATES THERESULTSOFTHEORDINARYGENERAL MEETING EVS Broadcast Equipment SA, leading provider of live video production systems, held its Ordinary General Meeting on May 17, 2022. In total 73 shareholders representing 2,799,870 shares, or 19.5% of the company shares, attended by proxy the Ordinary General Meeting held physically at the company's registered office but for which the company had recommended its shareholders to attend by videoconference given the still sensitive health situation. All the resolutions have been approved, i.e.: - The remuneration report, the updated remuneration policy, the discharge of the Directors and the Auditor; - The 2021 annual accounts and the allocation of profits, including a total gross dividend of EUR 1.50 for fiscal year 2021 (such dividend is made up, on the one hand, of the i