AUGUST MÆNGDER: STÆRK FREMGANG FOR PASSAGERER, FRAGT VAR ROBUST I DE FLESTE REGIONER

INVESTOR NEWS nr. 26 - 13. september 2022

Færge – fragt: På grund af lavere mængder i Østersøregionen og på Dover-strædet var de samlede mængder i august 2022 5,2 % lavere end i 2021. Fragtmængderne var højere end i 2021 i alle andre regioner.

North Seas mængder var højere end i 2021 på trods af en negativ påvirkning fra en strejke i Felixstowe havn. Mængderne i Mediterraneans netværk fortsatte med at stige, selv om brande i Trieste-regionen sænkede mængderne, drevet af højere tyrkisk industriproduktion og eksport.

Channels mængder var lavere end i 2021 som følge af en nedgang på Dover-strædet på grund af dels en nedgang i de samlede mængder, og dels tilførsel af kapacitet fra en tredje færgeoperatør. Baltic Seas mængder var lavere end i 2021 på grund af krigen i Ukraine.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 1,4 % til 43,3 mio. fra 43,9 mio. i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer firedobledes til 693 tusinde svarende til 82% af mængderne i august 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Antallet af biler svarede til 85% af volumen i 2019. . Channels mængder blev reduceret af tilførsel af kapacitet fra en tredje færgeoperatør.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 3,0 mio. sammenlignet med 0,7 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019.

DFDS færgemængder
AugustSidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0003.2823.3013.129-5,2%39.40743.88243.265-1,4%
Passager202020212022Ændr.2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '000257157693341,0%2.6727353.003308,4%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for september 2022 forventes offentliggjort 12. oktober 2022 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

Om DFDS

DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på omkring DKK 25 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner af passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.000 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) – 2022 Annual General Meeting of Shareholders (AGM)7.10.2022 14:30:00 CEST | Press release