Audi inngår samarbeid med Recharge

Audi Norge innlemmer nå Norges største ladeoperatør Recharge i e-tron Charging Service. Med det får Audi-kundene enklere tilgang til 2400 nye ladestasjoner og 3800 nye ladepunkter i Norge, Sverige og Finland.
Foto: Recharge

- Så langt i 2022 er hele 98 prosent av alle nye utleverte Audi-er fullelektriske. Vi skal være ledende i elektrifiseringen av premium-segmentet, og det betyr også at vi vil være med på å tilby en infrastruktur som gjør det enkelt og attraktivt å velge elbil, sier Elin Rosnes Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

Alle som kjøper en elbil fra Audi, mottar en RFID-ladebrikke som gir tilgang til nettverket e-tron Charging Service i Norge og Europa, og rabatterte ladepriser. Det første året får kundene kostnadsfritt Transit-abonnement, tilpasset de som ofte lader på veien. Etter 12 måneder kan kundene velge om de ønsker å fortsette abonnementet. De kan også velge å gå over til et City-abonnement, tilpasset de som hovedsakelig bruker bilen til kortere avstander.

Audi har allerede et samarbeid med ladeoperatørene IONITY, Mer Norway, Porsche Smart Mobility, Monta, E.ON powered by Drive & Clever, E.ON, EVBox, Eviny og NewMotion. Fra og med nå inngår også Recharge sine ladestasjoner i e-tron Charging Service.

Audi-kundenes ladekort blir med det en nøkkel til et av de største offentlige ladenettverkene i Europa, med godt over 300 000 ladepunkter.

- Vi er veldig glade for å få på plass denne avtalen med Recharge, og vi vet at dette er noe mange av kundene våre kommer til å få stor glede av umiddelbart. Vi er en pådriver for et mest mulig friksjonsfritt bilhold. For elbileiere er rask og sømløs tilgang til lading i hverdager og på langtur er en stor del av dette, sier Rosnes Sinervo.

Kundene oppretter et abonnement for tilgang til tjenesten, og kan velge mellom to ulike abonnementer, City eller Transit. Det første året følger Transit-abonnementet automatisk med nybilkjøpet, hvor Audi setter opp abonnementet for de bilene det gjelder. Etter det første året velger kundene om de ønsker å fortsette abonnementet mot en månedlig avgift, hvor prisen avhenger av valgt abonnement.

Her finner du mer informasjon om priser for lading gjennom Audi sin ladetjeneste (LENKE: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-no/tariffs)

Les mer om ladetjenesten fra Audi her (LENKE: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-no).

Foto: Recharge
Foto: Stefan Nilsson